آخرین آمار از ابتلای معتادان متجاهر به کرونا/ فوت ۲ معتاد متجاهر بر اثر کرونا

سرپرست معاونت پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۵۸۸۰ معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که ۳۹۵ نفر از آن‌ها مبتلا به کرونا بودند و ۲ نفر نیز فوت شده‌اند.

فاطمه رضوان مدنی سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار از ابتلای معتادان متجاهر به کرونا، اظهار کرد: تا آخر هفته گذشته تعداد معتادان متجاهر دستگیر شده توسط نیروی انتظامی، ۱۵۸۸۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر به مراکز درمانی ماده ۱۶ و تبصره ۲ معرفی شده‌اند، گفت: تست کرونای تعداد ۳۹۵ نفر از این جمعیت مثبت بوده است و ۸۷ نفر نیز به مراکز درمانی ارجاع شدند.

رضوان مدنی گفت: تاکنون ۲ فوتی از این جمعیت ثبت شده است که مربوط به استان‌های البرز و سیستان و بلوچستان بوده‌اند. (در استان البرز طرح جمع آوری نداشته‌ایم و این فرد کارتن خواب بوده است).

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: در پیک دوم شیوع ویروس کرونا که همزمان با اجرای طرح دستگیری بود، آمار معتادان درگیر کرونا مطابق با آمار شیوع کرونا در جمعیت عمومی بود، به عبارتی میانگین تعداد معتادان درگیر کرونا نیز مانند سایر اقشار در بخش‌های مختلف جمعیت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح جمع آوری معتادان متجاهر در ۲۴ استان در حال انجام است و در ۷ استان به دلیل اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم را ندارند، اجرا نمی‌شود.

رضوان مدنی خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در ایام شیوع ویروس کرونا، به دلیل اینکه از آن‌ها تست کرونا گرفته نمی‌شد، آماری از معتادان درگیر با این ویروس نداشتیم، اما با اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر و ضرورت انجام تست‌های غربالگری کرونا آمار قابل دستیابی شد.

کد خبر 21387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =