گزارش مسئولانه خبرنگاران می تواند سرمنشاء موج توجه و مدیریت یک مساله اجتماعی باشد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به همراه معاون امور توسعه پیشگیری ، معاون امور اجتماعی و معاون توانبخشی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر رساته وتشریه صبح کرمان با مدیر و خبرنگاران این رساته دیدار وگفت و گو کرد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ،  عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی در این دیدار با تبریک روز خبرنگار وگرامی داشت یاد وخاطره شهید صارمی با اشاره به اهمیت کار رساته وخبرنگاران در حوزه مسائل اجتماعی ، آگاهی دادن به جامعه را بهترین خدمت خیرخواهانه در شرایط کنونی دانست وگفت : در کنار توجه به مسائل اقتصادی – فرهنگی ، ایجاد زمینه زندگی کم دغدغه برای مردم در سایه آگاهی  بخشی در جنبه های گوناگون ، بهترین و ارزشمندترین خدمت است و با توجه به رسالت رسانه ها در موضوع آگاهی بخشی ، دولت و حاکمیت نیز باید حامی و همراه رسانه ها باشد .

                                                                                             
وی کودکان را مهمترین و موثرترین عضو جامعه معرفی کرد  و یادآو شد :  وجود کودکانی  که برای کمک به معیشت خانواده کار می کنند واقعیتی است که نمیتوان انکارش کرد ولی همین کودک کار هم باید برای نیازهای مختلفش مثل نیاز به تفریح و شادی برنامه ریزی شود و بر عهده گزارشگران و خبرنگاران است که زاویه های مختلف زندگی کودکان از جمله کودکان در شرایط خاص را مورد توجه قرار دهند .


صادق زاده با تشریح اینکه رشد روزافزون مسائل اجتماعی و پیچیدگی این مسائل ، جامعه را دچار نوعی بحران و سردر گمی کرده است ؛ افزود : پایین بودن سطح سواد اجتماعی یکی از دلایل اصلی این بحران است که مهمترین و بهترین ابزار برای افزایش آگاهی های اجتماعی در بین مردم اطلاع رسانی و طرح واقعیت ها ی اجتماعی است که خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان متولیان اصلی آگاه سازی می توانند بیشترین نقش را داشته باشند .


این مقام مسئول هزینه کرد خانواده برای افزایش سواد اجتماعی را بهترین سرمایه گذاری برای تامین سلامت روانی – اجتماعی پیشنهاد داد و اظهار داشت : دانش و تجربه های به دست آمده در بهزیستی حاکی از آن است که فقط در سایه مدیریت علمی و آگاهی بخشی وسیع در سطح جامعه به ویژه در نهاد خانواده می توان بروز و شیوع آسیب های اجتماعی را کنترل کرد.


مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به تجربه به دست آمده از شرایط بحرانی اخیر گفت : توان به کارگیری و استفاده بهینه از سواد اجتماعی خود موضوع مهم دیگری است که شیوع ویروس کرونا ثابت کرد حتی افرادی که از دانش بسیاری در مهارت های زندگی برخوردارند نیز نتوانستند مقابله مناسبی  در برابر پی آمدهای روانی ، اجتماعی و اقتصادی این ویروس داشته باشند و ما به عنوان متوالیان مسائل اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که افزایش سواد اجتماعی همراه با تمرین و تکرار مهارت ها است که می تواند توان مقابله به ما بدهد .

                                                                                                                                           
صادق زاده با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار خبرنگاران در ساماندهی مسائل مختلف تصریح کرد : خبرنگار  دلسوز ، آگاه و متعهد موتور شتاب دهنده مسئولین جامعه برای حرکت به سوی شناخت و رفع به موقع و اصولی مشکلات در حوزه های مختلف اجتماعی – فرهنگی و اقتصادی است به طوریکه گزارش مسئولانه یک خبرنگار می تواند سرمنشاء ایجاد یک موج توجه ، مدیریت و اصلاح مشکل و مسئله در جامعه باشد .


علیرضا وحید زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت : در هر زمان باید با توجه به شرایط موجود و وضعیت به روز مسائل اجتماعی با آنان برخوردکرد و نمی توان در مقابله با مسائل نوپدید اجتماعی از روش های قدیمی استفاده کرد و تنهار راه برون رفت بهره گیری از توان علمی وتجربی افراد متخصص و آگاه به مسائل اجتماعی است .


علیرضا احمدی پور معاون توانبخشی بهزیستی با تشریح ماموریت و فعالیت های معاونت توانبخشی بهزیستی و با اشاره به توانمندی های افراد دارای معلولیت جایگزین کردن این واژه به جای معلولین را خواستار شد .


خسرو ملکشاهی معاون امور توسعه و پیشگیری ، خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوای جامعه خواند هر گونه هزینه در حوزه پیشگیری را در واقع سرمایه گذاری و بهره مندی از نتاریج ارزشمند آن در آینده داتست و گفت : آموزش از سطوح پایین یکی از مهمترین حوزه های سرمایه گذاری برای پیشگیری از بروز آسیب ها در آینده است .


در پایان این دیدار عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران و مجموعه کارکنان این رسانه قدردانی کرد .

                           

کد خبر 21382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد