شهر تهران|انتقال کودکان کار و خیابان دارای علائم کرونا به مراکز درمانی

مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار و خیابان گفت: در صورت مشاهده علائم کرونا در بین این کودکان، آنها به سیستم درمان ارجاع داده می‌شوند و هزینه‌ای بابت درمان از آنها دریافت نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایسنا؛ رئیس ستاد حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان استان تهران، با بیان اینکه فرایند توانمندسازی کودکان کار و خیابان فرایندی زمان بر و طولانی مدت است، گفت: این روند در دست اجراست و تا الان از بین ۶۰۰ خانوار شناسایی شده، زمینه توانمندسازی ۸۰ خانوار فراهم شده است که به این ترتیب شرایطی ایجاد شده است که کودکان خانواده‌های مذکور، دیگر در خیابان نیستند.

سید سعید آرام با بیان اینکه با کمک برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی، خانواده این کودکان در مسیر اشتغال قرار گرفته‌اند، افزود: در عین حال مددکاران و نیروهای تخصصی در کنار این خانواده‌ها حضور دارند تا اگر مشکل احتمالی اتفاق بیفتد نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند و برای سایرخانواده‌های شناسایی شده نیز این فرایند ادامه دارد تا آنها نیز وارد چرخه توانمندسازی شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران در خصوص حفاظت و آموزش کودکان کار و خیابان در برابر شیوع کرونا نیز توضیح داد: بسته‌های بهداشتی، همچنان بین کودکان کار و خیابان توزیع می‌شود و نیروهای تخصصی اورژانس اجتماعی در محل تجمع کودکان حضور پیدا می‌کنند تا ضمن ارائه آموزش‌های لازم، بسته های بهداشتی را نیز توزیع کنند.

آرام در ادامه بیان داشت: همچنین در صورت مشاهده علائم بیماری، این کودکان به مراکز بهداشتی و پزشکی ارجاع داده می‌شوند. مواردی نیز مشاهده شده که علائم مشکوک به کرونا داشتند و طی هماهنگی، به سیستم درمانی منتقل شدند. همچنین نیروهایی که در چهارراه ها حضور پیدا می کنند علاوه بر توزیع لوازم بهداشتی، اقدام به تب سنجی نیز می کنند تا اگر کودکی دچار مشکل است، هرچه سریع تر به سیستم درمانی انتقال داده شود.
وی افزود: سازمان بهزیستی و سیستم درمانی هزینه درمانی این افراد را پرداخت می‌کنند و در صورت ابتلا به کرونا هزینه ای از این کودکان دریافت نمی‌شود.

 مدیر بهزیستی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه طرح اخیر بهزیستی مبتنی بر طرح دوستدار کودک است، اظهار کرد: به همین دلیل اصلا قصد جمع آوری کودکان به شکل ضربتی را نداریم. در این مسیر نیازمند کمک مردم هستیم. این کمک ها باید هدفمند باشد و به شکل مستقیم به کودکان داده نشود چراکه موجب تداوم حضور کودکان در خیابان خواهد شد. بهتر است این کمک ها در جهت توانمندسازی کودکان در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار بگیرد.

کد خبر 21333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد