تهران| فرار منجر به فوت صحت ندارد

جوابیه بهزیستی استان تهران به خبر آنلاین؛ فرار منجر به فوت صحت ندارد و این ادعا از سوی خبرآنلاین کذب است.

در پی انتشار دو گزارش از سوی خبرگزاری خبر آنلاین مبنی بر " طرح ساماندهی کودکان کار؛ 30 بار شکست و دوباره اصرار بر اجرا" و " مورد عجیب در طرح ساماندهی کودکان کار؛ رد مرز کردن 50 کودک مهاجر" روابط عمومی بهزیستی استان تهران ارائه توضیحات زیر برای تکذیب ادعاهای آن رسانه و انتشار آن از سوی خبرآنلاین طبق ماده 23 قانون مطبوعات با هدف تنویر افکار عمومی را لازم می داند:
-     طبق ادعای این گزارش که سه سال گذشته مددجویی در حین فرار از مرکز کودکان کار و خیابان یاسر فوت شده؛ لازم به تاکید است که در این بازه زمانی فرار منجر به فوت صحت ندارد و این ادعا از سوی خبرآنلاین کذب است.
-     تمامی کودکان علی رغم پذیرش چند برابری ظرفیت از خدمات مددکاری، روانشناسی، پزشکی، بهداشتی و ارائه لوازم مورد نیاز برخوردار هستند.
-     لازم به یادآوری است مرکز کودکان کار و خیابان یاسر مجهز به تجهیزات ورزشی و کتابخانه است.
-     بر اساس ادعای این گزارش مبنی بر عدم ارتباط مددجویان با خانواده هایشان، به اطلاع می رساند ارتباط با همه خانواده ها از طریق بازدید منزل توسط واحد مددکاری صورت می گیرد و توصیه های لازم درباره آسیب های تهدید کننده حاصل کار کودکان در خیابان ها نیز به خانواده های کودکان ارائه می شود.
-     تاکید می شود کودکان کار پس از پذیرش در مرکز فوریت های اجتماعی و تکمیل فرم مشخصات فردی بلافاصله به مرکز یاسر معرفی شده و تمامی امور ساماندهی بر عهده سازمان بهزیستی است.
-    رد مرز بر عهده سازمان بهزیستی نیست و در جلسه ای با حضور مسئولان فرمانداری تهران در مرکز فوریت های اجتماعی مورخ 22/ 4/ 98 مقرر شد وضعیت هویتی و سرپرستی کودکانی که به صورت غیر قانونی وارد ایران شده اند از سوی اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی بررسی شود.

کد خبر 2131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد