اجرای برنامه سازمان بهزیستی برای آماده‌سازی شغلی زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: در کنار وام و تسهیلات و برنامه‌های توانمندسازی، برنامه آماده سازی شغلی را داریم تا آموزش‌های خاص شغلی بر اساس توان زنان سرپرست خانوار ارائه شود.

فاطمه عباسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح تامین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار افزود: طرح تامین مالی خرد از جمله برنامه های توانمندسازی به شمار می رود که فقط مخصوص زنان سرپرست خانوار نیست بلکه همه زنان و جوانان ساکن در مناطق حاشیه شهرها، مناطق محروم و روستاها شامل آن می شوند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح سازمان بهزیستی کشور یکی از موسسات بین المللی قرارداد دارد و این افراد در این موسسات آموزش های مربوط به آماده سازی شغلی، سواد مالی و تشکیل گروه را فرا می گیرند و در قالب گروه هایی این فعالیت ها را انجام می دهند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: در این زمینه گروه های زیادی تشکیل شده و مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر ۱۴۵۰ گروه همیار داریم که بیشتر در مشاغل خرد مشغول به کار هستند. همچنین ۳۹۴۱ گروه خود یار داریم که حدود ۶۶ هزار نفر در این گروه ها مشغول به کار هستند.

عباسی افزود: حدود هفت هزار نفر در ۱۴۵۰ گروه همیار ما مشغول به کار هستند. برای گروه‌های خودیار نیز مبلغی برای آماده سازی شغلی به موسسات داریم.  علاوه بر این مبلغی به تسهیلگران در کلینیک های مددکاری اعطا می شود تا این افراد را برای پذیرش شغلی آماده کنند.

 مدیرکل توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این افراد مبالغ کمی در صندوق های محلی خود می گذارند، افزود: با بانک کشاورزی هماهنگ شده و این افراد از این طریق مبالغ کمی وام می‌گیرند. بر اساس گزارش های دریافتی از بانک کشاورزی طی ۱۲ سال اخیر، این افراد ۱۰۰ درصد بازپرداخت اقساط را داشته اند.

عباسی خاطرنشان کرد: برای گروه‌های همیار ۳۰ میلیون تومان و برای اشتغال فردی ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی کشور اعطا می‌شود. همچنین برای اشتغال زایی این افراد تسهیلاتی از طریق بانک ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: کمک های بلاعوض به زنان سرپرست خانوار اعطا می شود تا آنان بتوانند کار کنند. علاوه بر آن برنامه های متنوعی در سطح کشور برای توانمندسازی آنان اجرا می شود.

به گفته مدیرکل توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، ۲۵۰ هزار خانوار زن سرپرست با احتساب بعد خانوار به ۵۸۱ هزار نفر می‌رسند که تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و سازمان بهزیستی موظف است سالانه حداقل ۱۰ درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خود را توانمند کرده و از سیستم حمایتی خارج کند که این امر تاکنون تحقق یافته است.

کد خبر 21305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =