موفقیت هنرمندان دارای معلولیت کرمانشاهی در جشنواره تئاتر کشوری

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در آئین اختتامیه جشنواره تئاترافراد دارای معلولیت آفتاب و زاگرس هنرمندان کرمانشاهی درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: در آئین اختتامیه جشنواره تئاترافراد دارای معلولیت آفتاب و زاگرس هنرمندان کرمانشاهی درخشیدند.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره به صورت مجازی در مشهد، افزود: این جشنواره به صورت آنلاین با حضور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

دکتر اختیاری با بیان اینکه جشنواره افراد دارای معلولیت قرار بود اسفند ماه ۹۸ برگزار گردد که به علت گسترش ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد، گفت: در نهایت تصمیم بر فیلمبرداری آثار برگزیده و اجرای جشنواره به صورت آنلاین گرفته شد و هنرمندان استان کرمانشاه با سه اثر در این جشنواره حضور داشتند که دو اثر صحنه ای و یک اثر خیابانی و در نهایت موفق به کسب ۱۴ عنوان شدند.

وی افزود: در بخش تئاتر خیابانی برای نمایش یک شهر نامناسب بهاره سعیدی پناه در کارگردانی رتبه اول، مصطفی کولیوندی در بازیگری رتبه اول، مهدی اسدی تبار در طراحی پوستر رتبه اول،  سعیده عبدالهی در طراحی فضا رتبه دوم، مرتضی اسدی مرام در طرح و ایده رتبه دوم، الهام غلامی در بازیگری جسمی حرکتی رتبه سوم و الیاسی در موسیقی موفق به کسب رتبه شدند.

اختیاری با بیان اینکه در بخش صحنه ای برای نمایش تریزومی، مجید احمدی در بازیگری بخش مردان در زمینه بینایی رتبه اول و در بخش کارگردانی رتبه سوم را کسب کرد، گفت: محسن عظیمی در نویسندگی رتبه اول‌، شیما کاظمی در پوستر رتبه اول و در بخش بازیگری زن همراه نیز رتبه اول را به دست آورد.

 به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، هنرمند دیگر کرمانشاهی سمیرا رحیمی در بخش بازیگری زن در شنوایی رتبه اول را به خود اختصاص داد و در بخش نمایش صحنه ای با عنوان "برای آخرین بار" نیز شنو قادری مددجوی دارای معلولیت ذهنی نیز در بخش بازیگری رتبه برتر را به دست آورد.

 دکتر اختیاری در ادامه خاطرنشان کرد: هنرمندان و هنرجویان دارای معلولیت علاقمند به تئاتر در استان کرمانشاه زیاد هستند و برنامه معاونت توانبخشی بهزیستی استان حمایت بیشتر جهت حضور آنها در عرصه های حرفه ای است و قطعا نیاز به برنامه ریزی جهت آموزش و اجرا دارند.

وی با اشاره به اینکه این هنرمندان کرمانشاهی نشان دادند که معلولیت محدودیت نیست، ابراز امیدواری کرد که هنرمندان دارای معلولیت که در این جشنواره موفق به دریافت جایزه شدند به شکل شایسته ای در استان نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا شرایطی فراهم می شود که این سه اثر برتر جشنواره به زودی اجرای عمومی گردند و یا به صورت آنلاین برای مخاطبان استان اجرا شوند.

کد خبر 21303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد