تهران| دماوند | ۱۱ برنامه به مناسبت هفته بهزیستی در دماوند اجرا شد

رئیس بهزیستی شهرستان دماوند از اجرای بیش از ۱۱ برنامه به مناسبت هفته بهزیستی در این شهرستان خبر داد و گفت: غرفه‌ برای زنان سرپرست خانوار و معلولین بهزیستی شهرستان دماوند در شهربازی رنگین کمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان دماوند،  فاطمه خانزادی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت: هدف این نهاد توانمند سازی و اشتغال جامعه معلولین و زنان سرپرست خانوار اداره بهزیستی است که خود نمی‌توانند به صورت انفرادی به دلیل عدم تمکن مالی مناسب برای خود ایجاد اشتغال کنند.
وی با بیان اینکه جامعه آماری تحت پوشش بهزیستی سههزار و 500 خانواده است، گفت: برای گروهی از جامعه هدف که به صورت انفرادی نمی‌توانند اشتغال ایجاد کنند در راستای توانمندسازی و اشتغال به صورت مشارکتی و با برنامه‌ریزی و مدیریت اداره بهزیستی از ۲۰ تیرماه غرفه‌ای در شهربازی رنگین کمان برای زنان سرپرست خانوار و معلولین بهزیستی در نظر گرفته شده که به مدت سه ماه برای این خانواده‌ها دایر است.
خانزادی درخصوص اقداماتی که بهزیستی در دهه کرامت انجام شده عنوان کرد: بهزیستی متولی حمایت از زنان سرپرست خانوار، معلولین و فرزندان تحت حمایت است و دارای مراکز نگهداری تحت حمایت معلولین و بچه‌های بی‌سرپرست شبانه‌روزی است، در دهه کرامت برنامه اردویی رفاهی برای بچه‌های شبانه‌روزی در نظر گرفته شده است و همکاران زن اداره نیز اردویی یک‌روزه اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به تقارن هفته بهزیستی با ایام دهه کرامت گفت: دیدار باکودکان مهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی و بازدید از مرکز نگهداری فرزندان بی‌سرپرست در رودهن به مناسبت روز دختر از برنامه های این مناسبت ها ست که به صورت ویژه انجام می شود.
رئیس بهزیستی دماوند افزود: اداره بهزیستی در مجموع ۱۵۸ فعالیت انجام می‌دهد که یکی از آنها پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این زمینه برگزار می‌شود و مهارت آموزی به حاضرین در کلاس‌ها و دوره‌ها صورت می‌گیرد.
*نگهداری از ۵۳ فرزند بی‌سرپرست در مرکز نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: استقرار تیم سیار اورژانس اجتماعی جهت اطلاع‌رسانی از اهداف و وظایف مرکز در آستان مقدس امامزاده هاشم(ع)، همچنین بازدید از مرکز نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی که متولی حمایت از ۵۳ فرزند بی‌سرپرست است و نیز برگزاری مسابقات ورزشی و طناب‌کشی بین فرزندان این مرکز، کارگاه آموزشی مهارت‌های ویژه زنان سرپرست خانوار و کارگاه آموزشی مقابله با استرس و اضطراب ویژه پرسنل از فعالیتهای بهزیستی دماوند در هفته بهزیستی بود.
وی اظهار داشت: به دلیل آنکه بخش اعظم جامعه هدف ما خانواده‌های معلولین هستند و بالغ‌ بر ۴۶۰ خانواده را شامل می‌شوند، مسابقه دارت، طناب‌کشی و پینگ‌پونگ را برای این خانواده‌های تحت حمایت در اداره بهزیستی برگزار شد..
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند عنوان کرد: اردویی تفریحی برای پرسنل به روستای سله بن فیروزکوه و بازدید از مکان گروه همیار حضرت رقیه و شهر آبسرد را از برنامه های بهزیستی دماوند عنوان کرد.
حاجی خانزادی بیان کرد: گروه همیار زنان سرپرست خانوار گروهی از افراد هستند که با یک همفکری و انگیزه مکانی را برایشان اجاره کرده و این افراد در گروه‌هایی ۷ الی ۱۱ نفره می‌توانند به صورت جمعی با گرفتن سرمایه اولیه از بهزیستی مشغول به کار شوند.
وی ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی ریاست اداره، استقرار تیم سیار اورژانس اجتماعی در مسجد جامع دماوند، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا گمنام مسجد جامع دماوند نیز انجام شد.
*جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در دماوند مرتبط با اداره بهزیستی نیست
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند تاکید کرد: برنامه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان مرتبط با اداره بهزیستی نیست و این مسئله تماماً بر عهده شهرداری می‌باشد، اداره بهزیستی در برنامه اورژانس اجتماعی زنان سرپرست خانوار و افرادی مد نظر قرار دارند که در معرض آسیب هستند.
خانزادی افزود: همسر آزاری، سالمند آزاری، کودک آزاری و یا معلول آزاری از جمله این آسیب‌ها هستند که افراد با تماس با خط ۱۲۳ از ساعت ۸ الی ۲۰ می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند، اگر در این بین فردی در حال خودکشی باشد یا به کودکی آسیبی وارد شده باشد سریعاً با نظر کارشناسی و روانشناسی مداخله مددکاری خواهند داشت.
وی گفت: سامانه صوتی مشاوره از خدمات بهزیستی است که افراد با ثبت نام در آن می‌توانند از خدمات مشاوره طلاق بهره ببرند، تلاش این اداره ایجاد سازش با همسر تا جای ممکن است، تا جایی که در توان بهزیستی باشد سعی در برطرف کردن هنجارهای جزیی و حتی کمک مالی هستیم.
*اغلب موارد بیکاری و اعتیاد مهمترین علت درخواست طلاق است
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: طلاق در اغلب موارد به دلیل مشکلات اقتصادی نیست بلکه در اغلب موارد بیکاری و اعتیاد مهمترین علت درخواست طلاق است.
خانزادی ادامه داد: خدمات مشاوره برای کاهش طلاق و اجرای طرح ملاقات والدین و فرزندان از خدمات بهزیستی هستند، برای فرزندانی که تک والد هستند قرارهای ملاقات از طریق حکم دادستانی داده می‌شود تا والد دیگر را ملاقات کنند.
وی عنوان کرد: جمیع مسئولان شهری گام ویژه‌ای برای اداره بهزیستی برداشته‌اند زیرا جامعه هدف این اداره بسیار درمانده و آسیب پذیر هستند.
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: دادستانی همکاری خوبی دارد زیرا بسیاری از پرونده‌های قضایی که ارجاع می‌شود توسط مددکاران و روانشناسان بهزیستی است که تعامل خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.
خانزادی با اشاره به پرداخت تسهیلات گفت: اگر معلولان که گروه هدف بهزیستی هستند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند می‌توانند تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی با بازپرداخت پنج ساله دریافت کنند.
وی در خصوص اشتغال مددجویان اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: مددجویانی که بتوانند مدرک فنی و حرفه‌ای کسب کنند طبق هماهنگی با اداره کار مشغول به کار می‌شوند، بسیاری از زنان سرپرست خانوار به کارخانجات و صنایع فعال برای اشتغال معرفی می‌شوند.
این مقام مسئول افزود: روال کار اشتغال مددجویان اداره بهزیستی شهرستان دماوند به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم بتوانیم در این زمینه تأثیرگذار باشیم.
حاجی خانزادی گفت: در رابطه با مهدکودک‌های مجوز از اداره بهزیستی گرفته‌اند و تحت نظارت این اداره هستند هرگونه گلایه و شکایت در رابطه با شهریه داشته باشند اداره بهزیستی پاسخگوست.
*نگهداری از ۱۲۰ کودک بی‌سرپرست در مرکز نگهداری دماوند
وی خاطرنشان کرد: پنج مرکز نگهداری از ۱۲۰ کودک بی‌سرپرست برای رنج سنی از ۴ الی ۲۲ سال در سطح شهرستان دماوند وجورد دارد که دو مرکز در رودهن و سه مرکز در گیلاوند فعالیت داشته است.
رئیس بهزیستی شهرستان دماوند در پایان گفت: شماره مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی ۲۱۷۳۴۵۱۳۳۰۰۰۰ است، خیرین محترمی قصد کمک به اداره را دارند باید کد شناسه شهرستان را ثبت کنند، ۸۲۷۲ نیز کد شناسه شهرستان می‌باشد و همچنین از طریق شماره تلفن ۷۶۳۱۶۶۰۳ می‌توانند از همکاران اداره در رابطه با نوع مشارکت مشورت بگیرند.

کد خبر 2130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد