پاکدشت|توزیع غذا بین مددجویان بهزیستی پاکدشت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: به همت خیرین و با مشارکت کلینیک مددکاری مانوسان ۷۰ پرس غذای نذری و دو گوسفند به مناسبت عید غدیر خم ذبح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر با بیان اینکه ۷۰پرس غذا تهیه و گوشت قربانی بین مددجویان توزیع شد افزود: با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، ذبح و توزیع غذا با رعایت اصول بهداشتی انجام شد.
 
وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های روایی یکی از بهترین اعمال روز غدیر اطعام مومنین و محرومان است گفت: غدیر، عیدالله‌الاکبر است و در روایات و متون دینی بر اطعام غدیر و ثواب اطعام مومنین در شب و روز غدیر بسیار تاکید شده است.
 
برزگر با اشاره به اینکه عید غدیر، مهم‌ترین مناسبت دینی است که ائمه اطهار(ع) به صراحت درباره اطعام در آن روز سخن گفته‌اند تصریح کرد: معروف‌ترین روایت در این زمینه از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین(ع)) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

کد خبر 21295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد