از 163 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 57 اثر شایسته‌ی شرکت در جشنواره شدند

از 163 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 57 اثر شایسته‌ی شرکت در جشنواره دانسته شدند که پس از ساخت تئاترها و بازبینی با حضور داوران، به 30 اثر اجازه حضور در جشنواره داده شد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت به بیان گزارش فنی جشنواره پرداخت و گفت:

از 163 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 57 اثر شایسته‌ی شرکت در جشنواره دانسته شدند که پس از ساخت تئاترها و بازبینی با حضور داوران، به 30 اثر اجازه حضور در جشنواره داده شد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: استان‌های اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، قم، کردستان، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در دو منطقه‌ی «آفتاب و زاگرس» قرار دارند که توفیق شرکت در جشنواره را یافتند و میزبانی آن به خراسان رضوی واگذار گردید.

وی خاطر نشان کرد: آثار شرکت کننده در جشنواره، در صحنه‌ی برگزاری ضبط ویدیویی شد و به دبیرخانه ارسال گردید که داوران در دو گروه تخصصی، آثار را در مجتمع ولایت مشهد به تماشا نشستند و هنرمندان برتر را برگزیدند.

دکتر فیروزی اعلام کرد: از 30 اثر راه‌یافته به جشنواره، 9 اجرا به صورت خیابانی، 9 تئاتر در قالب اجرای صحنه‌ای و 12 تئاتر نیز در بخش کودک و نوجوان به نمایش درآمد.
همچنین در مراسم اختتامیه، سه تن از داوران ضمن قدردانی از بهزیستی، برای شرکت‌کنندگان و سایر افراد دارای معلولیت، آرزوی موفقیت نمودند.

این جشنواره 13 تا 16 مرداد همزمان با دهه‌ی گرامیداشت ولایت و امامت در مشهد جریان داشت و شب گذشته با اعلام نفرات و آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
شایان ذکر است داوران جشنواره از متخصصین هنرهای نمایشی کشور بودند که در پایان مراسم، بیانیه‌ی هیأت داوران را قرائت و برگزیدگان جشنواره را معرفی کردند.

اضافه می‌شود جدول نفرات و آثار برتر جشنواره در اولین روز کاری هفته‌ی پیش رو در سایت بهزیستی خراسان رضوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 21276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد