شاهرود | بهزیستی در رسانه | ۳۸ واحد مسکونی مدد جویان بهزیستی تحویل داده نشده است

شاهرود- رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه ۱۴۲ واحد مسکن مهر به مددجویان این سازمان تعلق دارد، گفت: از این تعداد تحویل ۳۸ واحد مسکن مهر مددجویان بهزیستی شاهرود باقی‌مانده است.

مسعود جهانسیر در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه پروژه مسکن مهر معلولان شاهرود شامل یک مجموعه ۷۲ واحدی و ۷۰ واحدی درمجموع ۱۴۲ واحدی است، ابراز داشت: شروع این پروژه از سال ۸۸ کلید خورد که در ادامه روند دو پیمانکار برای ساخت این مجموعه تعیین شد اما با توجه به اینکه مبلغ موردقبول پیمانکاران وقت نبود دو سال پروژه درگیر همین مسئله بود.

وی ضمن بیان اینکه پروژه مسکن مهر معلولان بهزیستی به افزایش قیمت خورد و پیمانکاران وقت به تعهد خود عمل نکردند، افزود: درنهایت اداره راه و شهرسازی از دو سال قبل این پیمانکاران را خلع‌ید کرد و هم‌اکنون نیز پروژه‌ها در قالب امانی در حال انجام است.

پیگیری برای افزایش تسهیلات

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه طی این سال‌ها بسیاری از بلوک‌ها آماده و تحویل متقاضیان شده است، ابراز داشت: مجموعاً ۳۸ واحد دیگر مسکن مهر باقی‌مانده که مشمول افزایش قیمت شده و این موضوع سهم آورده متقاضی را افزایش داده است.

جهانسیر ضمن بیان اینکه مکاتبات لازم به‌منظور افزایش کمک بلاعوض سازمان در حال انجام است، تصریح کرد: پیش‌بینی شد تا کمک‌های دیگری علاوه بر آن نیز صورت گیرد تا با افزایش سقف اعتبارات بتوانیم ضمن کمک بیشتر به مددجویان سهم آورده متقاضی نیز کاهش و مشکل آن‌ها رفع شود.

وی ضمن بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات حداقل پنج و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است، افزود: با توجه به اینکه این مددجویان به لحاظ سهم آورده متقاضی دچار مشکل هستند لذا در حال پیگیری برای افزایش سقف اعتبارات هستیم.

رعایت مناسب سازی در مسکن مهر معلولان

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه پروژه هم‌اکنون در مرحله نازک‌کاری قرار دارد، ابراز داشت: درواقع اداره راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز هم‌اکنون در حال ادامه روند این پروژه است که امیدواریم به‌زودی این پروژه پایان یابد.

جهانسیر بابیان اینکه الزام واحدها به نصب آسانسور نیز هزینه تکمیل و ساخت ساختمان را افزایش داده و باعث شد تحویل به دراز بکشد، تصریح کرد: در اجرای این پروژه تلاش شد تا مناسب‌سازی نیز صورت گیرد این واحدها دارای آسانسور هستند و در جانمایی معلولان ویلچری در طبقات همکف قرار داده شدند تا مشکلی به لحاظ تردد نداشته باشند.

وی افزود: طی هفته بهزیستی امسال نیز یک واحد مسکونی دو معلولیتی روستایی تحویل متقاضی شده است، افزود: این ساختمان با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی ساخته شد که ۳۶ میلیون تومان آن با همکاری و اعتبارات دولتی تأمین‌شده است باید گفت در احداث واحدهای مسکونی معلولان علاوه بر پرداخت کمک‌های بلاعوض به مددجویان تمامی هزینه‌های انشعاب آب، برق، گاز و پروانه ساختمانی منازل آن‌ها به‌صورت رایگان صادر می‌شود.

کد خبر 4990903

کد خبر 21267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد