بهار | دستور فرماندار جهت بررسی علل خودکشی و راه های پیشگیری

کارگروه اجتماعی با محوریت بررسی علل خودکشی و راهکارهای پیشگیری از آن با حضور فرماندار، معاون فرماندار، بخشداران، رئیس اداره بهزیستی و کارشناسان اورژانس اجتماعی شهرستان بهار در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بهار در ابتدای جلسه احسان قنبری فرماندار بهار گفت: با توجه به گزارش برخی از موارد اقدام به خودکشی، باید بررسی و نگاه ویژه ای به این مقوله داشته باشیم و پیگیری های کارشناسانه در این زمیته صورت پذیرد.                                                    

 قنبری افزود: باید یک تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان اداره بهزیستی، بهداشت و درمان، امور اجتماعی فرمانداری، آموزش و پرورش، شورای شهر و نیروی انتظامی در این خصوص تشکیل گردد و عوامل خودکشی در شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راههای کنترل و کاهش آن را در این کارگروه به کار ببندند.        

 فرماندار شهرستان گفت: با توجه به تجربه کارشناسان بهزیستی و مرکز اورژانس اجتماعی در مواجه با آسیب های اجتماعی، دبیری این کارگروه به بهزیستی واگذار می گردد و مرجع آمار و اطلاعات مرکز بهداشت شهرستان می باشد.                                                                                                                                                 

  منوچهر نوروزی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیز در ادامه جلسه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، گزارشی از فعالیتهای مرکز اورژانس اجتماعی ارائه  و گفت: بر اساس گزارش همکاران ما در اورژانس اجتماعی و ارجاعاتی که در این خصوص انجام شده عواملی مانند مشکلات اعصاب و روان، روابط عاطفی شکست خورده، وجود مشکل اعتیاد در خانواده و فقر و اختلافات خانوادگی شدید در اقدام به خودکشی دخیل بوده است.                                                                                    

 نوروزی در ادامه افزود: با توجه به اینکه میانگین سنی افرادی که اقدام به خودکشی مینمایند پائین است، این خودکشی ها نشان دهنده عدم دستیابی این افراد به رشد روانی اجتماعی متعادل و سالم در سنین نوجوانی و جوانی است و در این زمینه همه متولیان و ادارات و سمن ها باید فعال باشند و آموزش مهارت زندگی و آموزش خانواده ارائه گردد.

کد خبر 21235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد