برگزاری هم‌اندیشی مجازی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با خیرین استان

نشست هم‌اندیشی خیرین و مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی به صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی با حضور گسترده‌ی نیکوکاران استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در این نشست که به مناسبت هفته‌ی ولایت و امامت و به مدت یک ساعت برگزار شد مرحله‌ی دوم پویش مواسات با عنوان «همدلی مؤمنانه در نهضت ایران همدل» که در سراسر کشور برگزار می‌گردد، به طور رسمی اعلام گردید.

این گزارش می‌افزاید: در این نشست، خیرین با اعلام پشتیبانی از برنامه‌های بهزیستی، برای اعطای کمک به اعضای جامعه‌ی هدف بهزیستی اظهار آمادگی کردند.در این نشست، مدیر کل بهزیستی، گزارش مجمل و کاملی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بهزیستی به حضور خیرین ارائه کرد.

دکتر حمیدرضا پوریوسف گفت: بهزیستی خراسان رضوی، صدها هزار نفر از شهروندان خراسانی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش خدمات و کمک‌های خود دارد و اداره کردن این اجتماع بزرگ، بدون کمک نیکوکاران، بسیار دشوار خواهد بود.

زمینه‌های کمک رسانی خیرین

وی ادامه داد: موضوع زنان سرپرست خانوار و استقلال آنها یکی از زمینه‌های حضور خیرین می‌تواند باشد که البته در گذشته هم از کمک‌های این بزرگواران برخوردار بوده‌ایم و همچنان نیاز به توجه آنها داریم.

وی افزود: کودکان مقیم مراکز بهزیستی، تا زمانی که در این مراکز هستند از کمک‌های خیرینی که این مراکز را راه‌اندازی کرده‌اند و نیز کمک‌های بهزیستی برخوردارند و مشکلی ندارند اما پس از ترخیص برای کار، ازدواج، مسکن و حمایت‌های اجتماعی، نیاز به کمک دارند و خیرین باید در این قسمت ورود جدی‌تری داشته باشند.

پوریوسف گفت: در شرایط فعلی که وضعیت مددجویان از لحاظ مسکن و محل زندگی، بسیار سخت شده، حمایت و کمک مالی و معنوی خیرین عزیز برای خانه‌دار شدن این گروه از شهروندان، می‌تواند اجر زیادی در نزد خداوند داشته باشد و از نظر اخلاقی و انسانی نیز یک اقدام اجتماعی بسیار ارزشمند به حساب می‌آید.

وی خطاب به خیرین گفت: شما برگزیدگان خداوند برای کمک به انسان‌های نیازمند هستید و گویا در نزد خداوند بزرگ، شایستگی این گزینش را داشته‌اید

مدیر کل بهزیستی استان گفت: شما برگزیدگان حضرت حق، باید اثبات کنید که واقعا شایسته‌ی این انتخاب هستید و حاضرین از آنچه پروردگار عالم در اختیارتان قرار داده احسان و انفاق را در حد اعلا داشته باشید تا فقر و تیره‌روزی از جامعه رخت بربندد.

به نیابت از مددجویان از خیرین تشکر می‌کنم

وی گفت: من به نیابت از 3000 کودک امداد بگیر، 40 هزار خانواده‌ی تحت پوشش، 1800 کودک مقیم در مراکز، 1000 زن و دختر آسیب دیده، 6 هزار معلول مقیم مراکز شبانه‌روزی، 3 هزار معلول شدیدی که در منازل‌شان خدمات دریافت می‌کنند، 1000 کودک کار و خیابان که از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و سایر مددجویان و خانواده‌هایی که به انحای مختلف از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند از همه‌ی شما بزرگواران تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی همچنین به مدیران بهزیستی شهرستان‌های استان و مدیران میانی این نهاد در مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت این نهاد گفت: باید با شفافیت عملکرد، نیت‌های خیرین را به طور کامل اجرا و اعتماد آنان را تثبیت نماییم.

وی خبر داد: سامانه‌ی ارمغان از سوی مدیریت ارشد سازمان برای شفافیت عملکرد و اعلام انواع مشارکت، فعال شده و تمام مدیران و مسؤولان بهزیستی و مراکز غیر دولتی، باید تمام دریافت‌های مشارکتی را به هر شکل که هست در سامانه اعلام کنند تا برای تمام ناظران و دستگاه‌های عالی استان قابل رؤیت باشد.

وی همچنین بر اطلاع نیکوکاران از محتوای این سامانه تأکید کرد و گفت: در آینده‌ی نزدیک، دسترسی خیرین به این سامانه امکان‌پذیر می‌شود تا خیرین نیز خودشان بتوانند بر کمک‌ها و نحوه‌ی هزینه‌کرد آنها نظارت داشته باشند و هر لحظه بتوانند نتایج اجرای نیات خویش را ملاحظه نمایند.

از عید غدیر تا پایان صفر در پویش همدلی

دکتر پوریوسف با بیان اینکه مرحله‌ی دوم پویش همدلی مؤمنانه از عید غدیر آغاز و تا پایان محرم و صفر ادامه خواهد داشت گفت:‌ این پویش که برای یاری‌رسانی به جامعه‌ی هدف بهزیستی و با شعار «کرامت علوی – شور حسینی» راه‌اندازی شده که با مشارکت 6 نهاد و دستگاه اجرایی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: اقلام کمک‌آموزشی و نوشت‌افزار، کمک هزینه‌ی معیشت، وسایل بهداشتی و درمانی، کمک‌های غیر نقدی، جیره‌های غذایی خشک و ندوزات هیأت‌ها از جمله مواردی است که خیرین عزیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت دسته‌جمعی دستگاه‌ها ضریب خطا را کاهش می‌دهد و نظارت و اعتماد را افزایش خواهد داد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صدا و سیما از جمله شرکای این برنامه می‌باشند.

وی از مدیران بهزیستی شهرستان‌ها خواست نقش فعال خود را در این برنامه گسترش دهند زیرا کلیه‌ی کمک‌ها و مشارکت‌ها تحت نظارت بهزیستی جمع‌آوری و کمک‌های نقدی به حساب متمرکز مشارکت‌های مردمی کشور واریز می‌گردد تا از طریق متمرکز و حسب نیازهای مددجویان، توزیع گردد.

کد خبر 21228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد