در رسانه | رسانه‌ها سفیران اطلاع رسانی جامعه هستند

قزوین- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: رسانه‌ها سفیران اطلاع رسانی جامعه هستند و نقش موثری در حل مشکلات و معضلات اجتماعی ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزود: خبرنگاران با انتشار اخبار و ارائه راهکار در کنار نظرات مردم، مسوولان را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی یاری می‌دهند.
وی با بیان ماموریت‌های متعدد سازمان بهزیستی اظهار داشت: این سازمان با بیش از ۱۶۰ فعالیت کاری و ماموریتی محوله به خدمت رسانی به جامعه هدف مشغول است.
وارثی ادامه داد: بخشی از این ماموریت در خصوص کودکان، زنان، معلولان، سالمندان و آسیب‌های اجتماعی و ترویج مهارت‌های زندگی است که هر کدام پیچیدگی خاص خود را دارد.
این مسوول در ادامه سخنان خود  از تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان تا هفته دولت خبر داد و افزود: هدف اصلی این مراکز ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان است.
وارثی، هدف اصلی این مراکز را ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی این مراکز موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف ما خواهد شد تا بتوانیم خدمات حمایتی و تخصصی خود را در این زمینه تقویت کنیم.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار اظهار داشت: همه تلاش ایرنا، به عنوان خبرگزاری رسمی نظام موثر بودن برای جامعه هدف خود است و به همین لحاظ تلاش دارد تا با انعکاس اخبار و رویدادهای صحیح، اتقافات خوبی را رقم بزند.
علی حیدری افزود: اثرگذاری رسانه‌ها در جامعه اهمیت و جایگاه مهم آنها را گوشزد می‌کند که باید مورد توجه مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی باشد.
وی خاطرنشان کرد: مسوولان و دست اندرکاران باید برای انجام درست وظایف از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران، محتوا و اخبار صحیح و مبتنی بر واقعیت را به صورت منظم در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند.
شهید محمود صارمی از جمله خبرنگاران پرتلاش کشورمان بود که از حضور در خطرناکترین میدان ها ترس به خود راه نداد و تا انتها به رسالت خود وفادار ماند.
 صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۷۷ درمزار شریف افغانستان به دست نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه  "سالروز شهادت محمود صارمی" را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

کد خبر 21215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد