جشنواره کشوری تئاتر معلولین «آفتاب زاگرس» امروز در مشهد به کار خود پایان می دهد

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی: مرحله پایانی و مراسم اختتامیه جشنواره کشوری تئاتر معلولین" آفتاب زاگرس" امروز در مشهد برگزار می شود.

مسعود فیروزی ضمن اعلام این مطلب گفت: اختتامیه جشنواره کشوری تئاتر افراد دارای معلولیت ویژه گروه «آفتاب زاگرس» که بصورت آنلاین و به مدت 4 روز در مشهد برگزار شد ،امروز به کار خود پایان می دهد. 

وی افزود: جشنواره کشوری تئاتر هر ساله در چهار گروه منطقه آفتاب، زاگرس، کویر و خلیج فارس  ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می شود که خراسان رضوی در گروه کویر قرار دارد اما امسال جشنواره به دو گروه منطقه آفتاب و زاگرس و منطقه کویر خلیج فارس تقسیم شد که هر گروه نیمی از استان های کشور را در بر می گیرند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر به تعویق افتاد و از تاریخ 13 الی 16 مردادماه برگزار شد ضمن اینکه نمایش فیلم ها برای داوران نیز از 13الی 15مرداد ماه در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت انجام شد.

فیروزی افزود: استان‌های اصفهان، البرز، ایلام،تهران،چهارمحال و بختیاری، قم، کردستان، لرستان، کرمانشاه،مرکزی و همدان در گروه «آفتاب زاگرس» قرار دارند که داوری‌ها و نحوه گزینش آثار برتر، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به صورت انلاین برگزار می شود .

وی خاطرنشان کرد: 163اثر به جشنواره ارسال شده که 57اثر به مرحله بازبینی رسید و در نهایت 30اثر برگزیده شدند که ۹ اثر در فضای خیابانی، ۹ اثر در فضای صحنه‌ای و ۱۲ اثر تئاتر کودک و نوجوان است.

فیروزی با بیان این مطلب که اساتید گرانقدر اعلمی، جانفدا، حاتمی نژاد،دکتر کاکاسلطانی، روحی ،جشنی، دکتر قطب الدین صادقی، برهانی مرند و خانم ها صبری و جدیکار آثار این جشنواره را در بخش های مختلف داوری کردند افزود: در بخش صحنه ای بزرگسال 78شرکت کننده، خیابانی 75 شرکت کننده، بخش کودک و نوجوان 82 شرکت کننده در مرحله پایانی نفرات شرکت خواهند داشت.

وی در پایان یادآور شد که مراسم اختتامیه جشنواره از طریق لایو از طریق آدرس زیر قابل دریافت است:ekhtetamiye-behzisti /45.159.198.11 

کد خبر 21213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد