حضور مدیرکل بهزیستی استان اصفهان و مشاور وی در شهرستان فریدونشهر

مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به همراه مشاور خود سید مسعود حسینی نسب و افسانه امیری  رئیس اداره بهزیستی فریدونشهر، در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان فریدونشهر در فرمانداری، شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فریدونشهر، در این  کارگروه که با دستور کار بررسی آسیب اجتماعی خودکشی و آسیبهای روحی و روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا در بین خانواده های شهرستان فریدونشهر برگزار شد، ابتدا صفری فرماندار  شهرستان  پس از خوش آمد گویی به مدیرکل بهزیستی استان، به فشار های روانی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:  مدیریت لازم جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در فضای کنونی از اهمیت بالاتری نسبت به قبل برخوردار است و بایستی کلیه دستگاهها نسبت به این امر احساس مسئولیت کرده و تمام توان خود را در راستای کاهش آسیبها به کار گیرند.
در ادامه کاظمی معاون سیاسی فرمانداری دستور کار جلسه راتشریح کرده و روسای ادارات حاضر درکار گروه نیز از اقدامات و خواسته های های ادارات خود پیرامون آسیب های اجتماعی سخن گفتند.
سپس مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ضمن تشکر از پیگیری و دغدغه مندی فرماندار و کلیه روسای ادارات شهرستان در خصوص آسیبهای اجتماعی، به بررسی موضوع خودکشی پرداخت و گفت: تمام موارد اقدام به خودکشی هر یک دلیل خاص خود را داشته و نمیتوان نسخه واحدی برای همه آنها پیچید و لذا بهزیستی به صورت موردی  و با انجام مشاوره های لازم به درمان  این افراد می پردازد. مسئله حائز اهمیت در این بین دردی است که در پس این اقدام نهفته و اکثر این افراد با این کار قصد اعتراض و یا دیده شدن دارند.
مدیر کل بهزیستی اشاره ای نیز به آسیبهای اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا داشت و حاد شدن مسائل و افزایش آسیبها را ناشی از عدم تاب آوری نسل جدید و عدم رشد تاب آوری از دوران کودکی دانست و ارائه آموزشهای لازم به خانواده  ها را  راهکار مناسبی در جهت کاهش آسیبها خواند و افزود: بهزیستی در شرایط کنونی نیز با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان به ارائه آموزشهای لازم به عموم افراد  می پردازد.
لازم به ذکر است که فرشاد پس از این جلسه، نشستی صمیمی با پرسنل بهزیستی فریدونشهر داشت و  بعد از آن با چند تن از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان نیز دیدار کرد و قول مساعد در جهت حل مشکلات آنها داد.

کد خبر 21207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد