پیام تبریک رییس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز خبرنگار

دکتر وحید قبادی دانا به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، رییس سازمان بهزیستی کشور در پیامی روز فرا رسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را تبریک گفت. متن کامل پیام به شرح ذیل است:

"و هو السمیع و البصیر"

جریان ‏های زنده اطلاعات در جهان امروز به بخش جدایی ناپذیر حیات انسان تبدیل شده و بر بسیاری از مناسبات اجتماعی از جمله راهبری و مدیریت افکار عمومی تأثیر گذارده‏ اند. بر همین اساس می ‏توان گفت که نظام‏های مدیریتی و حاکمیتی بدون ارتباط گیری موثر با افکار عمومی قادر به اجرای موفق برنامه‏ های راهبردی خود نمی ‏باشند. امروزه نهادهای توسعه یک جامعه بر این باورند که حیات اجتماعی آنها در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکار عمومی و احترام به آزادی تبادل اخبار و اطلاعات، بعنوان حق اساسی آحاد جامعه به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی و تقویت مسئولیت اجتماعی است.

در این میان نقش اصحاب خبر و رسانه به عنوان مشعل داران توسعه ارتباطات و اطلاعات که با بهره ‏گیری از هنر، مهارت، تدبیر، دانش و در رأس آنها تعهد اخلاقی و صداقت حرفه ای، از طریق اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، فضایی سالم برای ارتباطات شفاف و اثربخش و تسهیل خدمت رسانی به مردم را فراهم می سازند، انکارناپذیر و قابل تقدیر است.

نامگذاری هفدهم مرداد ماه بعنوان "روز خبرنگار" علاوه بر یادآوری و گرامیداشت رشادت و جوانمردی خبرنگار شهید "محمود صارمی" و سایر شهیدان والامقام عرصه رسانه و خبر، که با شهادت مظلومانه خود، اسوه هایی ارزشمند را برای همه ما به یادگار گذاشتند و نیز تحسین و تقدیر زحمات شبانه روزی همه تلاشگران عرصه خبر و رسانه، فرصتی مغتنم برای بازبینی هوشمندانه راه‏های طی شده و ترسیم و تبیین افق‏ها و چشم اندازهای روشن در جهت توسعه و غنای معنوی و ارزشی این حرفه مقدس را فراهم می ‏سازد.

سازمان بهزیستی با اشراف بر نقش اطلاع ‏رسانی و آگاه ‏سازی مردم در پیشبرد ماموریت‏ها و تحقق اهداف پیش‏رو، بویژه در عرصه ‏های پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‏ها و آسیب‏های اجتماعی، هدایت افکار و نیات خیرین و نیکوکاران به سمت و سوی نیازهای روز جامعه و کمک به تغییر نگاه و نگرش عمومی در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت و اقشار آسیب ‏پذیر و آسیب ‏دیده، ضمن گرامیداشت و تبریک "روز خبرنگار" به نگارندگان صبور و خستگی ناپذیر خبر که حرمت قلم و آگاهی را پاس داشته، خامه و کلام خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏ گیرند، انتظار دارد این صاحبان قلم و اندیشه، مددکاران بهزیستی و تلاشگران عرصه ‏های رفاه و سلامت اجتماعی را همچون گذشته یاری و مدد رسانند.

همچنین به تمامی همکاران صدیق و سخت کوش خود در حوزه اخبار و رسانه بهزیستی که با الهام از هم ‏اندیشی و همسویی و نگاهی اعتماد بخش و اثرگذار، بصورت شبانه ‏روزی تلاش می‏ نمایند خداقوت گفته از خداوند خبیر و بصیر برای این عزیزان در این مسیر دشوار، حساس و مسئولیت آفرین، سلامتی و توفیق روزافزون مسألت می نمایم.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 21206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد