اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در برنامه غربالگری تنبلی چشم

معاون پیشگیری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم از ۱۵ تیر ماه در استان آغاز شده است، گفت: با توجه به اهمیت سلامت جسمی کودکان، پروتکل های بهداشتی به صورت کامل در پایگاه ها و مراکز غربالگری اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، سوسن محسنی با بیان این مساله تاکید کرد: والدین مطمین باشند که تمام مراحل غربال و تشخیص تنبلی چشم با رعایت کلیه  اصول بهداشتی انجام می شود .  و از والدین درخواست کرد با توجه به شرایط ویژه کشور از نظر کرونا، حضور در پایگاه ها را به روزهای آخر موکول نکنند و تا قبل از مهر ماه در مراکز حضور یابند تا از ازدحام جمعیت و احتمال شیوع بیماری پیشگیری شود. 
محسنی بیان کرد: تنبلی‌چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است و در صورتی که اِشکال دید کودک تا قبل از ۵ سالگی تشخیص داده و تحت درمان قرار گیرد، حتی اگرچشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع، بینایی کامل به دست می‌آید. 
وی ادامه داد : اداره کل بهزیستی همانند سالهای گذشته  با پرداخت کمک هزینه خرید عینک و عمل جراحی از خانواده های نیازمند حمایت می کند.
گفتنی است/ برنامه غربالگری بینایی کودکان دامنه سنی سه تا ۶ سال را در بر می گیرد و انجام آن از پانزدهم مرداد ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ شهریور ماه در ۱۶۷ پایگاه دائمی بینایی سنجی در استان انجام می شود.

کد خبر 21179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد