جشنواره تئاتر مناطق « آفتاب و زاگرس » غیر حضوری برگزار می شود

مدیر کل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره های منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت روز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه جاری به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر فریبا بریمانی با اعلام این خبر گفت: جشنواره های منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت به دنبال برنامه های یکپارچه سازی و تلفیق اجتماعی معلولین و با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ دسترسی به امکانات فرهنگی هنری برای همگان ،ایجاد زمینه های تعامل، تبادل تجربه ها و اطلاعات و دستیابی به تازه ترین دستاوردهای نمایشی افراد دارای معلولیت، بصورت سالیانه طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: درسال ۹۸ به دلیل صرفه جویی در منابع، شش جشنواره منطقه ای تجمیع و درقالب سه منطقه طراحی و برنامه ریزی شد که یک منطقه آن  در آذرماه ۹۸ و به صورت حضوری اجرا  و دو منطقه دیگر نیز به دلیل شیوع کرونا به سال ۹۹ موکول شد.

مدیر کل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی با اشاره  به موج جدید شیوع بیماری کرونا درسال جاری گفت: به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان ، جشنواره تئاترمناطق «آفتاب و زاگرس» به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شد که در حال حاضر در استان خراسان رضوی در حال برگزاری است. 

بریمانی در خصوص استان های شرکت کننده در این جشنواره نیز گفت: افراد دارای معلولیت با اختلالات بینایی،شنوایی،ذهنی،اعصاب و روان و سالمندان از استان های ایلام ،اصفهان،البرز، تهران،چهار محال و بختیاری،قم ،کردستان،کرمانشاه، لرستان ،مرکزی و  همدان در این جشنواره شرکت کرده اند. 

وی افزود ارزیابان این جشنواره در قالب دو گروه داوری شامل ۶ متخصص در حوزه هنرهای نمایشی به همراه ۲ کارشناس حوزه توانبخشی، فیلم ۱۵۹ نمایشنامه ارسال شده به دبیرخانه  این جشنواره را در سه بخش صحنه ای بزرگسال،کودک و نوجوان و  خیابانی ارزیابی می کنند و از این تعداد نمایشنامه، ۳۰ گروه نمایشی برتر به تفکیک گرایش شامل ( نمایشنامه نویسی ، کارگردانی ، بازیگری ، طراحی صحنه ، لباس ، گریم ، نور، موسیقی،پوستر و بروشور) در مرحله نهایی پذیرفته و معرفی می شوند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی با اشاره به برگزاری مراسم مجازی اختتامیه این جشنواره که از 13 مرداد ماه آغاز شده گفت:علاقه مندان می توانند برای تماشای پخش مستقیم و مجازی مراسم اختتامیه در روز ۱۶ مرداد ماه به لینک ۴۵.۱۵۹.۱۹۸.۱۱ مراجعه کنند.

گفتنی است جوایز نقدی ، تندیس ، دیپلم افتخارو لوح تقدیربرگزیدگان به استان ها ارسال خواهدشد.

کد خبر 21171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =