شاهرود | پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به توانخوهان بهزیستی شهرستان

جهانسیر گفت : در سال گذشته ۴۳ میلیون تومان کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی به ۲۴ نفر پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه در حال حاضر  ۴۹۰ مددجو ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی شهرستان می باشند گفت : پرداخت بخشی از هزینه های کاشت حلزون شنوایی و خرید سمعک از جمله اقداماتی است که بهزیستی  برای ناشنوایان تحت پوشش خود انجام می دهد.

 مسعود جهانسیر با بیان اینکه اختلالات شنوایی یکی از شایع ترین ناهنجاریهای بدو تولد است اظهار کرد:بهترین سن برای عمل کاشت حلزون شنوایی ۳ سالگی می باشد و در صورتی که مراحل توانبخشی قبل و بعد از عمل به درستی انجام شود باعث رشد مهارتهای گفتار و زبان کودک شده و در نهایت توانمند سازی فرد در جامعه و حضور وی را در فعالیتهای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت‌.

ایشان در ادامه : در سال گذشته برای ۲۴ نفر از کودکان شهرستان کاشت حلزون انجام شده است که مبلغ ۴۳ میلیون تومان توسط بهزیستی کمک هزینه پرداخت شده است.

جهانسیر افزود:بهزیستی شهرستان شاهرود علاوه بر پرداخت کمک هزینه برای کاشت حلزون شنوایی،در سال گذشته به ۲۶ نفر از مددجویان تحت پوشش کمک هزینه تامین سمعک پرداخت نموده است.

این مسئول اضافه کرد:طرح غربالگری شنوایی نوزادان از بدو تولد در شهرستان توسط موسسه خیریه قائم در بیمارستان بهار در حال اجراست .

کد خبر 21170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد