گرمسار | بازدید از مرکز اقامتی رهایی

نسیمی گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی به مراکز تحت نظارت الزامی است و حسن عمل بر این دستورالعمل ها بر عهده صاحب امتیازان و مسئولین فنی مراکز است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان محمد نسیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار بازدیدی از مرکز اقامتی رهایی بمنظور نظارت بر روند فعالیت و ارائه خدمات به گروه هدف داشتند .

محمد نسیمی ضمن بیان این مقدمه که مراکز بهبودی اقامتی میان مدت به مراکزی اطلاق می گردد که توسط اشخاص حقوقی (تشکل ها و سازمان های غیر دولتی که در راستای اهداف سلامت و خدمات اجتماعی فعالیت می کنند و در اساسنامه آن ها به فعالیت های درمان، بازتوانی یا بهبودی اشاره شده باشد) تشکیل می گردند و این مراکز با کسب مجوز از سازمان بهزیستی و تحت نظارت آن به صورت اقامتی میان مدت( 28  روز  برای هر فرد یک دوره ) فعالیت می نمایند افزودند : رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی به مراکز تحت نظارت الزامی است و حسن عمل بر این دستورالعمل ها بر عهده صاحب امتیازان و مسئولین فنی مراکز است .

در این بازدید ایشان از روند فعالیت و رعایت موارد بهداشتی مرکز بازدید و به مربیان ، خدمه و افراد ساکن در مرکز رعایت مواردی چون رعایت بهداشت فردی و عمومی و ضدعفونی متوالی مرکز ، لغو ملاقات و برگزاری جلسات گروهی تا اطلاع ثانوی ، ارائه ماسک به صورت روزانه به بیماران پذیرش شده ، استریل بودن فضای طبخ غذا و... متذکر شدند و تصریح کردند : مرکز اقامتی باید به گونه ای سازنده باشد که بیماران در هر روز از مرکز با آموزشی جدیدی روبه شوند و در طول 28 روز موارد اولیه مهارت زندگی را فرا بگیرند.

در انتها ایشان خاطر نشان کردند : که با لطف خداوند منان در صدد برطرف کردن موانع و مشکلات مرکز تا کنون بوده ایم و امید داریم که فعالیت های بازآموزی و کارآفرینی این عزیزان را با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم آوریم.

کد خبر 21163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد