ایجاد مراکز اقامتی برای انتقال بیماران ماده ۱۶

سومین کمیته استانی هماهنگی «مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان» با محوریت ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر با حضور مدیران نهادهای مربوطه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، مدیر کل بهزیستی استان، از آمادگی پنج مرکز اقامتی در شهرستان تبریز به منظور پذیرش  بیماران ماده ۱۶ بعد از گذراندن دوران قرنطینه و هماهنگی های لازم توسط اعضای شورای هماهنگی ماده ۱۶ خبر داد.

دکتر فرگل صحاف، ضمن تشکر از مشارکت اعضای شورای هماهنگی، همکاری تمام مجموعه ها را برای کاهش آسیب های اجتماعی موجود در استان ضروری دانست.

وی گفت: اعضای شورای هماهنگی با توجه به شرایط کنونی استان، نحوه پذیرش و بازگشایی مراکز ماده ۱۵ اقامتی و بهبودی بازتوانی معتادان را طی بخشنامه ای به شهرستان ها ابلاغ کرده اند و مراکز اقامتی شهرستان ها با هماهنگی ادارات بهزیستی و رعایت مفاد بخشنامه می توانند نسبت به پذیرش متقاضیان اقدام کنند.

صحاف، در جلسه ماده ۱۶ تبریز با بیان اینکه اعتیاد از مهم ترین آسیب های اجتماعی در کشور و استان محسوب می شود، تاکید کرد: کلیه نهادهای دولتی به منظور مبارزه با این مساله، موظف به اجرای آئین نامه های الحاقی هستند.

 وی وضعیت شهرستان  از نظر شیوع کرونا ، کسب امتیاز حد نصاب شاخصهای تعیین شده و ویزیت روزانه توسط پزشک را از جمله شروط بازگشایی مراکز عنوان کرد.

کد خبر 21157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد