آمار زاد و ولد در استان کرمان رو به کاهش است

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۰ رشد سالمندی استان کرمان ۶.۷ و در سرشماری سال ۹۵ این رشد به ۸.۲ رسیده است و همچنین زاد و ولد در سال ۹۰ در استان کرمان ۱.۲ درصد در جمعیت استان کمتر از ۳ میلیون نفر بوده که در سال ۹۵ این میزان زاد و ولد در جمعیت ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار نفری همان ۱.۲ درصد است.

دکتر "عباس صادق‌زاده" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت سالمندی در استان کرمان گفت: وضعیت سالمندی ما خوب نیست زیرا باید سالمند سالم پیر شود و سالمند در سن ۷۰ یا ۸۰ سالگی بتواند ورزش و تفریح خودش را انجام دهد.

وی با تاکید برآنکه سن ۷۰ یا ۸۰ سالگی نباید برای افراد دوران پرهزینه و پرخطری باشد، اظهار کرد: سالمندی زمانی در جامعه خطرناک می‌شود که آمار زاد و ولد رشد نکند که متاسفانه در حدود ۵ یا ۶ سال گذشته، آمار زاد و ولد ما تغییری نکرده است و اگر راستش را بخواهیم می توانیم حتی بگوییم کمتر نیز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: در قبل جمعیت ۱۰۰ هزار را می‌سنجیدیم که این جمعیت ۱.۲ درصد رشد داشته اما اکنون رشد جمعیت ۱۶۰ هزار نفری ۱.۲ درصد شده است و اگر در جمعیت ۱۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم رشد جمعیت ما حدود ۰.۸ درصد است.

وی با بیان این مطلب که رشد سالمندی استان کرمان ۸.۲ درصد و رشد جمعیت آن ۱.۲ درصد است این در حالی است که رشد سالمندی کشور ۹ درصد است، عنوان کرد: در سرشماری سال ۱۳۹۰ رشد سالمندی استان کرمان ۶.۷ و در سرشماری سال ۹۵ این رشد به ۸.۲ رسیده است و همچنین زاد و ولد در سال ۹۰ در استان کرمان ۱.۲ درصد در جمعیت استان کمتر از ۳ میلیون نفر بوده که در سال ۹۵ این میزان زاد و ولد  در جمعیت ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار نفری همان ۱.۲ درصد است.

صادق‌زاده اظهار کرد: فاصله بین سالمندی و زاد و ولد یا سالمندی سالم و سالمندی پرهزینه، زیاد و تا حدودی خطرناک است که باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام

کد خبر 21145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد