در رسانه|عملیات احداث ۶۵ واحد مسکن مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات احداث ۶۵ واحد مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در قالب تفاهمنامه با قرارگاه خاتم الانبیاء روز دوشنبه آغاز شد.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در قالب تفاهمنامه با قرارگاه خاتم برای نخستین بار در استان است که اجرایی می‌شود، افزود: زمین به عنوان تنها آورده مددجو برای احداث این واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی است.

معصومه محمدی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این یک واحد مسکن مددجوی در شهرستان بن افزود: این واحدهای مسکونی در متراژ ۶۰ متر احداث می‌شود که ۷۵ درصد هزینه احداث این مسکن‌ها را بهزیستی و ۲۵ درصد را قرار گاه خاتم‌الانبیاء پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: این مسکن‌ها در مناطق شهری و روستایی با اولویت معلولان شدید و زنان سرپرست خانوار احداث می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته ۲۳۲ واحد روستایی و ۹۰ واحد مسکن شهری برای جامعه هدف بهزیستی در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف احداث شد.

وی با تاکید بر اینکه طراحی، ساخت و صدور پروانه ساخت این واحدهای مسکونی توسط سه نهاد بهزیستی، بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود، افزود: در صورتی که خانواده دارای معلول زمین نداشته باشد، زمین توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود.

محمدی اظهار داشت: معافیت از پرداخت هزینه انشعاب آب،  برق و عوارض صدور پروانه ساختمانی این واحدهای مسکونی از طریق سازمان بهزیستی با همکاری بنیاد مسکن پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند که از این تعداد نزدیک ۶۰۰ معلول فاقد مسکن شناسایی شدند.

کد خبر 21141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد