افزایش سرانه کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی معلولین

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت الکترونیکی "کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی" به تمامی افراد دارای معلولیت ناشی از آسیب نخاعی، خبر داد و اظهار کرد : افزایش کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی از ابتدای تیرماه و همراه با مستمری مددجویان پرداخت میگردد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان این که کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی فعلاً به افراد دارای آسیب نخاعی و باتوجه به سطح ضایعه، گردنی، سینه‌ای و کمری تعلق می گیرد، گفت: درصورت گشایش اعتبارات به سایر گروه‌های معلول بسترگرا نیز پرداخت خواهدشد

وی میزان سرانه پرداختی را بدین ترتیب اعلام کرد : کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی افراد دارای آسیب نخاعی باتوجه به سطح آسیب به2 میلیون ریال برای معلولین ضایعه نخاعی گردنی یک میلیون و 800 هزار ریال ،معلولین پشتی وکمری  به میزان یک میلیون و 600میلیون ریال درماه  افزایش یافته است .

وی گفت: این کمک هزینه  با الکترونیکی شدن پرداخت از سوی سازمان بهزیستی کشور، علاوه بر شفاف شدن میزان و نحوه پرداخت ها، در زمان کوتاه تری در حساب مددجویان قرارمیگیرد.

محمدی   با اشاره به اینکه معلولین  ضایعه نخاعی از خدمات درمانی و بهداشتی نیز استفاده می کنند، تصریح کرد : این بخش از خدمات، شامل حمایت هایی است که با هدف کاهش هزینه های معیشتی، درمانی و توانبخشی افراد معلول و خانواده های آنان و ارتقاء کیفیت زندگی این گروه از خانواده ها صورت می گیرد.

این مقام مسئول  نمود : همه افرادی که کمک‌هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند، ضایعه نخاعی بوده و نوع ، شدت این ضایعه توسط کمیسیون پزشکی  icfتایید شده است و در حال حاضر هیچ‌کدام از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری پشت نوبت نیستند و کمک‌هزینه‌های خود را ماهانه و به‌روز دریافت می‌نمایند ضمنامبلغ ماهانه حق پرستاری5میلیون و 540 هزار ریال  برای هرفردمیباشد..

وی با بیان اینکه برای 323 معلول ضایعه نخاعی خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی ، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می گردد ، خاطر نشان کرد : از ابتدای سال جاری تا کنون  600 پرونده دارای معلولیت در کمیسون پزشکی مورد بررسی قرار گرفته  و 36 فرد دارای معلولیت نیز از خدمات  مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه بهره مند شده و برای288 نفر نیز کارت ویژه معلولیت صادر شده است .

کد خبر 21140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد