افزایش سازش بین زوجین متقاضی طلاق با بهره گیری از ظرفیت روانشناسان مجرب

جانشین مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت ها برای گسترش سامانه تصمیم در شهرستان‌های استان، مهمترین راهکار استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره فعال و تعامل موثر دادگستری با بهزیستی در شهرستانهاست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه،  جلسه هم اندیشی راهکارهای کاهش طلاق در استان با حضور دکتر فرحناز محمدی جانشین مدیرکل بهزیستی استان و دکتر مرادی فر معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.


در این جلسه که در دفتر مدیر کل بهزیستی استان برگزار شد، دکتر محمدی ضمن خیر مقدم به مهمانان، از همکاری ها و تعاملات دستگاه قضایی استان با بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خصوصا بحث طلاق، تقدیر و تشکر کرد.


دکتر محمدی ضمن اشاره به اینکه فعالیت سامانه تصمیم در حوزه کاری دو معاونت اجتماعی و پیشگیری بهزیستی استان قرار دارد، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به اینکه سامانه تصمیم فقط درسطح شهرستان کرمانشاه فعال است باعث شده بسیاری از پرونده های طلاق در مراجع قضایی شهرستان های تابعه استان مطرح گردد و همین امر باعث افزایش مراجعه کنندگان به دادگستری های شهرستان های تابعه و افزایش کاذب آمارطلاق شده است که باید راهکارهای لازم در این راستا اندیشیده شود.


وی افزود:با توجه به فراهم نبودن زیرساختها برای گسترش سامانه تصمیم در شهرستانها، مهمترین راهکار استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره فعال و تعامل موثر دادگستری با بهزیستی در شهرستانهاست.

دکتر مرادی فر معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تشکر از خدمات مشاوره ای مطلوب توسط بهزیستی به زوج های متقاضی طلاق، گفت: متاسفانه در استان شاهد افزایش میزان آمارطلاق در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل آن بوده ایم.  


وی با اشاره به راهکارهای کاهش ورود پرونده های طلاق به مراجع قضایی در شهرستان ها، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت شهرستان ها در گسترش و راه اندازی سامانه تصمیم و استفاده از مشاورین متخصص درفرایندی خارج از سامانه مذکور، می تواند در میزان سازش بین زوجین و کاهش پرونده های طلاق موثر باشد.

کد خبر 21118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد