نشست کارگروه امور مددکاری و امور رفاهی مددجویان

ظهر روز سیزدهم مرداد ماه نشست کارگروه امور مددکاری و امور رفاهی مددجویان با حضور دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان و به دبیری محمد برهود رئیس اداره پذیرش و هماهنگی و همچنین اعضای کارگروه در محل سالن خزائلی ستاد بهزیستی استان برگزار گردید.

در این نشست دبیر و اعضای کارگروه به بیان نظرات تخصصی، پیشنهادات و راهکارههای حوزه مددکاری و امور رفاهی مددجویان پرداختند.

دکترحسین  نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان تیز نقش و جایگاه مددکاری را بسیار مهم دانسته و مددکاری اجتماعی را یک کار حرفه ای مبتنی بر علم، مهارت و هدف برشمردند که هدف آن کمک به افراد، خانواده ها و جامعه می باشد تا با کمک مددکاران، رفاه فردی و اجتماعی خود را ارتقاء ببخشند و در توسعه مهارتهای خود، توانائیها و با تکیه بر منابع موجود، در جهت رفع مشکلات کوشا باشند.

وی افزود : اولین مددکار جهان اسلام، امام اول شیعیان امام علی(ع) می باشد که ما خود را پیرو راه چنین مقامی می دانیم.

دکتر نحوی نژاد در ادامه حفظ منزلت و کرامت انسانها را از وظایف عالیه و اصلی  سازمان بهزیستی و مددکاران دانسته و اعلام کردند که مددکاری فراتر از کمک کردن می باشد و در اصل بایستی به مشکلات مراجعین و به اصطلاح "درد" آنان رسیدگی کرد و لازمه اینکار سعه صدر می باشد.

مدیرکل بهزیستی متذکر شدند: گسترش آموزشهای مددکاری یکی از ضروریات بوده و همکاری با سایر دستگاههای اجرایی در تبادل امور مددکاری و همچنین فعال نمودن نظام داوطلبی مددکاری می تواند در بهبود فرآیند خدمات رسانی بسیار موثر باشد.

و در پایان این نکته را یادآور شدند که بهترین راه شکوفایی جامعه هدف بهزیستی و افراد دارای معلولیت اینست که وارد جامعه شوند تا بتوانند نقش فعالی را ایفا نمایند.

کد خبر 21102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد