با اعلام نکردن واقعیت های  اجتماعی مانع بر توجه مسئولین و مردم به این اهمیت این مسائل می شویم

تفاهم نامه پنج جانبه فوریتی با حضور نمایندگان سازمان های همکار در محل سالن اجتماعات ناحیه انتظامی کرمان مورد توافق قرار گرفت و امضا شد .

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، این جلسه با حضور مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان - عبد الرضا ناظری فرمانده ناحیه انتظامی -مهدی قویدل معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری -حسین صافی زاده مشاور امور ستادی واجتماعی رییس دانشگاه علوم پزشکی - علی شهسواری مدیر کل دفتر شهری وشوراهای استانداری وجمعی از فرماندهان ناحیه انتظامی کرمان و کارشناسان در محل سالن اجتماعات فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد .

عباس صادق زاده  مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این جلسه با قدردانی از مجموعه سازمان های همکار در  مسائل اجتماعی ، گفت :رشد ناهنجاری ها ومعضلات اجتماعی به لحاظ کیفی ، کمی و تنوع مشهود وقابل لمس است .

وی از عوامل مختلفی در رشد آسیب های اجتماعی در جوامع رو به پیشرفت نام برد و اظهار داشت : کم رنگ بودن نقش فرهنگ و عدم همکاری مردم از دلایل معمول در برخورد با مسائل اجتماعی است . 

صادق زاده با تعریف بهزیستی به عنوان تنها سازمان متولی در مسائل اجتماعی ، یادآور شد : نوع وظایف و مسئولیت های سازمان بهزیستی باعث شده که بیشترین مواجهه و رویارویی را با این مسائل به ویژه از نوع آسیب داشته باشد . بنابراین وظیفه بهزیستی است که شفاف و واضح به این مسائل بپردازد .

این مقام مسئول عدم ارائه آمار و اطلاعات مربوط به مسائل اجتماعی را تنها به بهانه جلوگیری از ایجاد نگرانی و ناامیدی در سطح جامعه منطقی نمی داند و معتقد است با اعلام نکردن واقعیت های  اجتماعی مانع بر توجه مسئولین و مردم به این اهمیت این مسائل می شویم .

ایشان بیان و طرح واقعیت های اجتماعی را در هم افزایی بین بخشی بسیار موثر دانست و افزود : در سایه اطلاع رسانی صحیح و هم افزایی می توان ساز و کارهای جدیدی  را در پیشگیری و کنترل آسیب ها به کار بست .

صادق زاده با اشاره به گسترش خشونت علیه زنان ، کودکان ، سالمندان و  فرار دختران، گفت 
: در شرایط فعلی نمیتوان با روش ها قدیمی  به سمت مدیریت این مسائل رفت بلکه متناسب با تغییر ماهیت مسائل اجتماعی باید اقداماتی را طراحی کرد .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به استناد توصیه مقام معظم رهبری برای ورود یکپارچه و منسجم به موضوع آسیب های اجتماعی ، عنوان کرد : بهره برداری از تجربه های به دست آمده و همکاری بین سازمان های  اجرایی بهترین وموثرترین شیوه در مدیریت و ساماندهی این مسائل خواهد بود. 

 وی تفاهم بین بخش های فوریتی در سازمان ها را برای ورود به مسائل  اجتماعی سر آغاز اقدامات موثر و قابل قبول توصیف کرد و بر بهربردن  از خدمات و ظرفیت های سازمان های  مردم نهاد ، مساجد ،روحانیون، فرهنگیان وسایر ظرفیت هایی از این نوع تاکید کرد .

گفتنی است در این جلسه تفاهم پنج جانبه بین بخش های فوریتی ۱٢٣ بهزیستی - ۱۱۰ نیروی انتظامی - ۱۱۵ اورژانس - آتش نشانی و دادگستری امضا شد .

کد خبر 21096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد