«جشنواره فصلی نقد و بهزیستی» در استان مرکزی برگزار می‌شود

زهرا امینی در این باره گفت: عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است. بهزیستی از چندین جهت وظایف و مسئولیت‌های سنگینی را عهده‌دار است.

وی افزود: این وظایف به حدی است که از یک سو مسئولیت تامین رفاه خیل عظیمی از معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سویی وظیفه سر و سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه نیز در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی جای می‌گیرد.

امینی تصریح کرد: گستردگی فعالیت‌ها و وظایف محوله به سازمان بهزیستی قطعا کار سنگین و در عین حال افتخارآمیزی برای کارکنان این سازمان به شمار می‌رود، البته معتقدیم فعالیت‌های اجرایی بی نقص یا خالی از نقد نیست بنابراین پذیرای نقدهایی هستیم که اصلاح‌گرانه و همراه با راهکار اجرایی باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: پذیرفتنی نیست که نگاه شخصی یا تخریب را به جای نقد معرفی کنیم بدون اینکه درباره سازمان، بودجه، برنامه‌ها، ابلاغات سازمانی، معذوریت‌ها، محدودیت‌ها به طور کلی آگاهی نداشته باشیم چراکه فاصله بین نقد و تخریب نزدیک و کنار هم است.

امینی با اشاره به ماهیت نقد و تخریب گفت: نقد و تخریب، دو مفهوم متفاوت و گاه متعارض در ادبیات و عرصه رفتار سیاسی است، این تفاوت و تعارض را می توان در ماهیت و معنا، انگیزه و پیامدهای متفاوت نقد یا تخریب در فضای سیاسی و اجتماعی به چشم دید.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تعریفی از نقد داشته باشیم، باید آنرا بررسی، قضاوت و داوری و در کنار آن تشخیص نقاط قوت و ضعف و نیز یادآوری کردن آنها به شمار آوریم البته نقد ملزومات و شرایطی دارد که یک منتقد باید به علم و تخصص آن تجهیز باشد به طوری که فرد باید بر روی مباحثی که نقد می کند تسلط کافی داشته باشد تا در پس هر انتقادش منطق محکم و قوی قرار گیرد.

امینی خاطرنشان کرد: نقد منصفانه بهترین حالتی است که فرد مورد انتقاد سودی عایدش شود و قبل از رکود عملکردش از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرده و به تقویت بیشتر کار خود بپردازد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری جشنواره نقد در بهزیستی استان مرکزی برای نخستین بار در استان گفت: سازمان بهزیستی در کشور به تبع آن در استان مرکزی هیچگاه مخالف نقد، بررسی اقدامات و نظارت رسانه بر عملکرد خود نبوده و از آن استقبال هم می‌کند، اما نقدی که در چارچوب نقد و  به دور از تخریب باشد و در کنار اینکه عیب کار گفته می‌شود، به عنوان یک قشر فرهیخته راه حل هم ارائه گردد.

وی افزود: در این راستا، جشنواره فصلی نقد به منظور تشویق اصحاب رسانه به بررسی، واکاوی و نقد فعالیت‌ها در راستای شناخت ایرادات، اشتباهات و یا کاستی‌ها در جهت وظایف محوله برگزار می‌شود که در نهایت قطعا با جمع بندی کلی نقدها روند مطلوب‌تری برای خدمت به جامعه هدف در پیش خواهیم گرفت.

امینی عنون کرد: در فاز نخست این طرح در هفته‌های پیش رو مجموعه وظایف سازمانی ابلاغی جهت معرفی برنامه‌ها و وظایف این سازمان را به رسانه‌ها ارسال خواهیم کرد و در فاز بعد به تمام مجموعه‌ها ابلاغ خواهد شد برای گزارش های رسانه ای با اصحاب رسانه حداکثر همکاری را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در پایان هر فصل مجموعه نقدهای دریافتی جمع آوری، از بهترین نقادی رسانه ای تقدیر هم خواهیم کرد و در نهایت کارگروه تحول خدمت در سازمان تشکیل و این نقدها را برای خدمت بهتر و مطلوب تر دسته بندی و از واحدهای مربوطه نیز خواسته خواهد شد.

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: در نشست خبری در هفته های آتی جزئیات و ابعاد مختلف این جشنواره برای اهالی رسانه و فعالان اجتماعی استان تشریح خواهد شد.

کد خبر 21086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد