۲۸۷ نفر از مددجویان بهزیستی استان البرز از تسهیلات مسکن بهره مند می شوند

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در قالب طرح‌های کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه ۲۸۷ مددجویان بهزیستی استان البرز از تسهیلات مسکن بهره مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز: دکتر« اسدالله حیدری »مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه یکی از خدماتی که بهزیستی به جامعه هدف خود ارائه می‌کند، در زمینه مسکن مددجویان است اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که سازمان بهزیستی کشور با بنیاد مستضعفان و صندوق امداد ولایت داشته است در دو بخش کمک هزینه بلاعوض و تسهیلات رهن و اجاره به معلولین و مددجویان تحت پوشش کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض و ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات قرص الحسنه به بهزیستی استان البرز تخصیص داده شده است، افزود: گروه‌هایی که شامل این کمک‌ها می‌شوند شامل زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، مرد سرپرست خانوار با معلولیت شدید و خیلی شدید، خانوار دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار معلول باشد و فرزندان شبانه روزی ترخیص شده از سازمان که حداکثر ۱۰ سال از ترخیص آنها گذشته باشد ،می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه تمامی افراد باید از دهک کم درآمد و متوسط جامعه باشند، بیان‌ کرد: از ابتدای مردادماه سال جاری بررسی افراد دارای شرایط دریافت تسهیلات توسط مددکاران در سامانه سراسری مسکن بهزیستی کشور ثبت و ۱۰۰ درصد بودجه مربوط به کمک بلاعوض جذب شد.

حیدری با عنوان اینکه بعد از تایید نهایی بهزیستی کشور این کمک‌ها به حساب مددجویان واریز می‌شود، تصریح کرد: تعداد متقاضیان دارای شرایط دریافت این کمک ها در استان البرز ۱۹۱ نفر مددجو هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات نیز صددرصد اعتبارات جذب و تا پایان ۱۵ مراد ماه در سامانه مسکن ثبت می‌شود، عنوان‌کرد: متقاضیان دارای شرایط علاوه بر شرایط عمومی باید دارای یک ضامن و یا گواهی کسر از حقوق به همراه سفته به مبلغ تسهیلات داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ کمک بلاعوض در مرکز استان ۶ میلیون تومان، در سایر شهرستان‌ها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در روستاها نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

دکتر حیدری افزود : همچنین در بخش تسهیلات در مرکز استان  وام‌ها ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان ها ۲۰ میلیون تومان است.

دکتر حیدری با بیان اینکه تسهیلات به صورت قرص الحسنه بوده و ظرف مدت ۵ سال از شروع اعطاء آن بدون سود توسط متقاضی بازپرداخت می‌شود، افزود: پس از تایید بهزیستی کشور متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه به صندوق امداد ولایت معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان دارای شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه در استان البرز ۹۶ نفر هستند، عنوان کرد: در چند روز آینده کمک هزینه بلاعوض مسکن خانوارهای داری حداقل دو عضو معلول شهری از ۶۰ میلیون تومان به حدود ۱۴۰ میلیون تومان افزایش می یابد.
 
مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان اظهار داشت :خانوارهای دارای شرایط دریافت این کمک هزینه ها شامل متقاضیانی می شود که دارای زمین مناسب برای ساخت مسکن مهر ثبت نام شده در شرکت عمران، خرید مسکن مهر در قالب قرارداد ثانویه، خرید مسکن قولنامه ایی با تاییدیه فرمانداری و خرید واحد مسکونی با سند تک برگ رسمی باشند.

کد خبر 21077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد