جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان لرستان برگزار شد

جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان به ریاست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، دکتر یاری مدیر کل بهزیستی لرستان، فرمانداران و شهرداران شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا و ڪانون بازنشستگان در سالن جلسات استانداری بصورت اسکایپ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، «دکتر یاری» مدیر کل بهزیستی لرستان در این جلسه با اشاره به جایگاه والای سالمندان بعنوان گنجینه های ارزشمند از تجربه و دانش،  احترام و تکریم سالمندان را تکریم جامعه و بهره گیری از تجارب آنها را چراغ راهی برای جوانان و آینده سازان کشور دانست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه سالمندان سرمایه های اجتماعی ما هستند و تکریم همه جانبه آنها وظیفه همه افراد جامعه است گفت: نگاه ما به مقوله سالمندی باید یک نگاه ویژه و حمایتی باشد. چرا که توجه به این افراد و استفاده از تجارب ارزشمند این عزیزان می تواند مانند چراغی روشن فرا روی آیندگان باشد. 

 دکتر ثمینی در ادامه مهمترین عامل جهت زندگی سالم  و با نشاط در دوران سالمندی را توجه به سبک و شیوه  زندگی، توانمند سازی سالمندان با ایجاد زیر ساختها و انجام اقدامات معیشتی، رفاهی و فرهنگی  و آموزشی اعلام کرد و اذعان داشت: با توجه به هرم سنی جمعیتی، کشور ما در سالهای آینده با موج زیادی از بازنشستگی به سمت و سوی جامعه ای کهنسال در حرکت است.
بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ از یک میلیون ۷۶۰ هزارو ۴۶۹ نفر جمعیت استان ۱۷۹ هزارو ۴۶۵ نفر سالمند هستند که چیزی در حدود ۱۰ و ۲ درصد می باشد
این در حالی است که در سال ۱۳۹۰ این رقم ۷٫۸ درصد بوده است
و این میزان رشد سالمندی که طی پنج سال اخیر اتفاق افتاده است پیشتر طی ۴۵ سال اتفاق می افتاد
و این در حالی است که بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیشترین تعداد سالمندان متعلق به  
شهرهای بروجرد  با جمعیتی بالغ بر ۱۲٫۸ درصد 
ازنا ۱۲٫۶ درصد
الیگودرز ۱۰٫۵ درصد
دوره ۱۰٫۵ درصد
سلسله ۱۰ درصد می باشد.
و بر پایه همین گزارش کوهدشت جوان ترین و بروجرد پیرترین شهرهای استان لرستان هستند.
 

کد خبر 21068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد