بهره مندی ۵۷ خانوار ایلامی دارای حداقل دو عضو معلول از کمک هزینه بلاعوض مسکن

کارشناس ساختمان و مسکن اداره کل بهزیستی ایلام گفت: امسال ۵۷نفر از خانوارهایی که حداقل دو عضو معلول در مناطق شهری و روستایی دارند کمک هزینه مسکن دریافت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، جعفر جهانپور روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: در این زمینه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال جاری به عنوان کمک هزینه مسکن به این خانوارها پرداخت شده است. 

وی  میزان کمک بلاعوض به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در مناطق روستایی را ۳۶۰میلیون ریال و در مناطق شهری ۶۰۰میلیون ریال عنوان کرد و بر اساس دستورالعمل جدید سازمان بهزیستی کشور این کمک بلاعوض در مناطق شهری به یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال افزایش یافته است.

وی همچنین از پرداخت بیش از ۹میلیارد ریال اعتبار کمک بلاعوض مسکن به حدود ۱۰۰خانوار مددجو و افراد دارلی معلولیت این سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته جهانپور، پیش بینی می شود تا پایان امسال در مجموع ۴۰۰نفر از مددجویان و افراد دارای معلولیت زیر پوشش این سازمان از کمک هزینه بلاعوض مسکن این سازمان برخوردار شوند.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری تاکنون نزدیک به ۴۰۰ مورد انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز، عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمانی مددجویان رایگان صادر شده که تا پایان سال به هزار و ۸۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

۳۸هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 21056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد