تهران| خبر فوت کودکان کار و خیابانی در مراکز نگهداری صحت ندارد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه کودکان کار و خیابانی جمع‌آوری شده در سه مرکز بعثت، یاسر و افسریه ساماندهی می‌شوند، گفت: خبر فوت و جراحت کودکان کار و خیابانی در این مراکز تکذیب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مهشید موقر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی از 22 خرداد ماه با همکاری دستگاه‌هایی از جمله فرمانداری و شهرداری تهران آغاز شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه سازمان بهزیستی در مراکز خود ظرفیت و پذیرش کودکان کار و خیابانی را نداشته است اما هیچگاه با توجه به کمبود فضا اقدام به ترخیص کودکان کار و خیابانی نکرده‌ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی به سه مرکز پیش‌بینی شده یاسر، بعثت و افسریه انتقال داده می‌شوند، گفت:  مرکز یاسر ویژه نگهداری پسران بالای 12 سال، مرکز بعثت محل نگهداری پسران زیر 12 سال و مرکز افسریه محل نگهداری دختران بین 8 تا 12 و 12 تا 18 سال است.

موقر با تاکید بر اینکه در هیچ یک از مراکز نگهداری کودکان کار وخیابانی فوتی و جراحت نداشته‌ایم، افزود: اینکه گفته شده 50 نفر از کودکان کار و خیابانی ردمرز شده‌اند، اشتباه است و تا به امروز هیچ یک از کودکان اتباع بیگانه نیز ردمرز نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز نگهداری کودکان کار و خیابانی سعی شده است که خدمات خوبی به این گروه از جامعه داده شود ضمن اینکه در آینده نزدیک و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مجدداً طرح جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان آغاز خواهد کرد.

کد خبر 2105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد