بازگشایی مهدهای کودک در گرو تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونای استان

معاون اموراجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی خواستار بازگشایی مهدهای کودک در استان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ رشید حسن زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بروز مشکلات ناشی از تعطیلی مهدهای کودک از اسفند ماه با شیوع کرونا در استان ،عنوان کرد: مهد های کودک یکی از گروهها و مراکز تحت نظارت بهزیستی است که با شیوع بیماری کووید ۱۹ از اوایل اسفند ماه سال گذشته تعطیل شده اند و جز مشاغلی است که سخت آسیب دیده اند. 

وی بابیان اینکه این مراکزبا گذشت بیش از ۵ ماه بلاتکلیف هستند، گفت: بیش از ۸۰ درصد این مراکز مستاجر و اغلب مربیان و پرسنل مهدهای کودک بیکار شده اند همچنین مراکز در پرداخت بیمه های تامین اجتماعی و اقساط بانکی ناتوان بوده و درآمد لازم را ندارند از طرفی تماس های مکرر خانواده ها و مادران شاغل مبنی بر سرگردانی در نگهداری فرزندانشان و اینکه اغلب نمی توانند مرخصی بگیرند و توان بکارگیری مراقب کودک در خانه را ندارند. 

حسن زاده‌ با بیان اینکه در حدود ۶۰۰ مهد کودک در استان وجود دارد، گفت: پیشنهاد می شود با لحاظ بخشنامه ارسالی سازمان بهزیستی، فعالیت مهدهای کودک و پذیرش کودک با یک سوم ظرفیت با رعایت کامل اصول و پروتکل های بهداشتی و با نظارت کامل آغاز شود. 

وی اظهار کرد: اگرچه سلامتی کودکان در اولویت قرار دارد اما نیاز است موضوع بازگشایی مهدهای کودک استان در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ بررسی و تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

کد خبر 21047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد