در رسانه| پیری جمعیت ؛ خطری که آینده آذربایجان شرقی را تهدید می‌کند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از روند رو به رشد سالمندان از پیری جمعیت استان خبر داد و گفت: نرخ رشد کم جمعیتی در استان باعث می‌شود تا در دو دهه آینده با پیری جمعیت مواجه شویم که فرزندی برای مراقبت آنان ندارند. "پیری جمعیت"؛ خطری که آینده آذربایجان شرقی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز ، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان آذربایجان شرقی، فرگل صحاف به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بهزیستی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهارداشت: تلاش برای حفظ کیان خانواده‌های آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، نگهداری، مراقبت و توان‌بخشی معلولان، توسعه پژوهش‌های پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی، بازپروری آسیب‌دیدگان اجتماعی، جلب مشارکت‌های مردمی و حمایت از بخش غیردولتی به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه‌های توان‌بخشی، اجتماعی و پیشگیری بخشی از فعالیت های اداره‌کل بهزیستی است.
وی گفت: خانواده بهزیستی استان شامل ۷۵ هزار و ۹۵۷ معلول تحت پوشش، ۴۱ هزار و ۷۲۷ افراد دارای پرونده اجتماعی، ۷۵ هزار و ۷۰۹ مستمری بگیر، ۸۳۴ پرسنل و ۱۶۰ هزار نفر (۹۰ هزار خانواده) بیمه مددجویی است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های امور اجتماعی در حوزه شبه خانواده، گفت: این دفتر به مراقبت از کودکان زیر ۱۸ سال می‌پردازد که موقتا یا دائم از سرپرستی والدین محروم شده‌ و با نامه مراجع قضایی بهزیستی سپرده شده‌اند. رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد گزارش ویدئویی'تکمیل ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های ‌آذربایجان‌شرقی/ روایت بیماران از محل ابتلا وی افزود: ۲۵ خانه کودک و نوجوان، شیرخوارگان و نوباوه‌گان داریم که تنها دو مورد آن دولتی است، ۲۵۶ کودک مقیم خانه‌ها که برای هر کدام از ۶۵۰ هزار تومان تا ۹۲۵ هزار تومان پرداخت می‌کنیم، هزار و ۶۰۰ فرزندان امدادبگیر از محل اعتبارات سازمان با ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان، ۲۵۰ مورد بیمه آتیه فرزندان تحت سرپرستی با ماهیانه ۳۰ هزار تومان و ۲۱۹ مورد توانمندسازی کودکان و نواجوانان با پرداخت سرمایه‌کار وجود دارد.
صحاف از ایجاد سامانه تصمیم جهت واگذاری فرزندخواندگی خبر داد و گفت: زوج‌ها می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و با اولویت‌بندی اقدام به قبول سرپرستی فرزندخوانده ‌کنند.
وی از وجود ۵۷۰ مهدکودک و مرکز رفاه کودک شهری و ۴۳۹ مهدکودک روستایی خبر داد و افزود: ۳۱ مهد در مناطق محروم، تجهیز ۲۹ روستا مهد داریم.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از روند رو به رشد سالمندان از پیری جمعیت استان خبر داد و گفت: نرخ رشد کم جمعیتی در استان باعث می‌شود تا در دو دهه آینده با پیری جمعیت مواجه شویم که فرزندی برای مراقبت آنان ندارند.
وی از وجود ۴۰۰ هزار سالمند در استان خبر داد و اذعان داشت: ۱۲ هزار نفر از این میزان معلولیت داشته و از خدمات بهزیستی بهره می‌برند که برای افراد سالمند معلول، بی‌سرپرست و بیمار ۹ مرکز نگهداری وجود دارد، برخی از سالمندان نیز در خانه‌های خود ویزیت می‌شوند.

کد خبر 21043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد