ارائه عملکرد معاونت در سال ۹۸

انسیه ایمانی : معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن ۶ کارشناس ستادی، ۱۱ کارشناس شهرستانی و ۳ مشاوره در خط ۱۴۸۰ در حال ارائه خدمات به آحاد جامعه و جامعه هدف خود است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل گزارشی از عملکرد  از اهم فعالیت های معاونت توسعه پیشگیری در سال ۹۸ ارائه کردند.

انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات همکاران خود، معاونت توسعه پیشگیری را دارای ۶ کارشناس ستادی، ۱۱ کارشناس شهرستانی و ۳ مشاوره در خط ۱۴۸۰ برشمردند و بیان داشتند : معاونت توسعه پیشگیری متشکل از ۴ دفتر شامل دفتر پیشگیری از آسیب ها، دفتر پیشگیری از معلولیت ها، دفتر درمان اعتیاد و دفتر مشاوره خدمات روانشناختی می باشد.

ایمانی گفت : معاونت پیشگیری ۳۰ مرکز در حوزه اعتیاد را به تفکیک ۱۱ مرکز سرپایی، ۱۳ مرکز اقامتی ۲ مرکز DIC  ، ۲ مرکز شلتر و ۲ تیم سیار را تحت نظارت دارد که در سال گذشته در مرکز سرپایی یک هزار و ۳۱۴ نفر، مرکز اقامتی سه هزار و ۲۲۹ نفر، مرکز(DIC) ۳۸۳نفر، مرکز شلتر ۸۸ نفر و تیم سیار ۳۲۰ نفر و در مجموع پنج هزار و ۲۸۹ نفر در این حوزه خدمات تخصصی دریافت کرده اند.

ایشان یکی از طرح های اجرایی در این معاونت را طرح پیشگیری از اعتیاد برشمرده و افزودند : این طرح در ۳۲ محیط شهری، ۱۶ روستایی، ۲۳ آموزشی  و ۷ محیط کاری اجرا شده است که به تفکیک در محیط شهری صد و سی و سه هزار و ۵۵۷ نفر، محیط روستایی  بیست و هفت هزار و ۴۳۵ نفر، محیط آموزشی دو هزار و ۸۸۴ نفر و محیط کاری یک هزار و ۸۲۳ نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

معاون توسعه پیشگیری تعداد غربالگری شنوایی نوزادان را شش هزار و ۹۰۲ نفر و تعداد مراجعین به مراکز ژنتیک را یک هزار و ۸۵۰ نفر که از این تعداد ۴۵۷ نفر یارانه دریافت و به ۴۰۸ نفر کمک هزینه آزمایشات در سال ۹۸ تخصیص داده شده است بیان و تصریح کردند : در سال گذشته بیست و چهار هزار و۲۸ کودک در طرح غربالگری بینایی مورد سنجش قرار گرفته اند و همچنین در برنامه پیشگیری از معلولیت ها ده هزار و ۷۷ نفر و نیز در طرح پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی دو هزار و۱۱۹ نفر تحت پشش قرار گرفته اند.

ایشان در پایان ۳۰ مرکز مشاوره را تحت نظارت بهزیستی در استان برشمرده و افزودند : از ۳۰ مرکز تحت نظارت ۲۹ مرکز حضوری و یک خط مشاوره رایگان(۱۴۸۰) در حال ارائه خدمات می باشند که در سال ۹۸ تعداد چهار هزار و۱۵۵ نفر از خدمات مراکز حضوری و شش هزار و ۵۲۱ نفر از خط ۱۴۸۰ بهره مند شده اند.

کد خبر 21040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد