یک میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به مراکز غیردولتی بهزیستی تهران پرداخت شد

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران گفت: امسال یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان تسهیلات به صاحبان مراکز غیردولتی بهزیستی آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ «مهشید چوبکار» اظهار داشت: ۳۰۴ طرح با اشتغال سه هزار و ۴۰۷ نفر و تسهیلات در خواستی به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان ثبت شده است که از این تعداد شاهد پرداخت یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان تسهیلات کرونایی هستیم.

وی افزود: ۲۴ پرونده با اشتغال ۱۹۸ نفر در حال بررسی است این افراد خواستار دریافت حدود سه میلیارد تومان هستند.

سامانه کارا تا پایان مردادماه برای دریافت تسهیلات کرونایی فعال است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان مرداد ماه امکان پذیر است، گفت: افراد واجد شرایط و دارای مجوز از بهزیستی استان تهران می توانند به سامانه کارا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: رسته های فعالیت مهدهای کودک، مراکز آموزشی توانبخشی، مراکز توانبخشی حرفه ای، آموزشی، تولیدی و حمایتی، توانبخشی و خدمات وابسته، بازپروری معتادان، آسایشگاه های اعصاب و روان، آسایشگاه سالمندان، آسایشگاه معلولین جزء مراکزی هستند که شامل دریافت تسهیلات می‌شوند.

چوبکار به شرایط پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاه هایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا پیش از شیوع کرونا است.

وی اضافه کرد: میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است که برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی مبلغ ۱۲ میلیون تومان وام و برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر شاغل دارای پرونده تامین اجتماعی پرداخت می شود.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: افراد واجد شرایط می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه کارا مراجعه کنند تا پرونده آنها مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 21039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد