دریافت تسهیلات بهزیستی برای جامعه هدف بدون نیاز به مراجعه افراد

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور گفت: برای هر تسهیلاتی که قرار باشد به صورت سراسری به جامعه هدف ارائه شود، استان ها بر اساس کدملی افراد تحت پوشش را معرفی می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، محمدمهدی امیری رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص میز خدمت در این سازمان که رتبه برتر را نیز کسب کرد گفت: میز خدمت این مزیت‬ را‬ دارد‬ که ارتباط‬ مراجعین با دریافت خدمت نزدیک شود و در راه روها‬ و طبقات اداره‬ ها‬ دنبال افراد و‬ پیگیری‬ کار‬ خود‬ ‏نچرخند.‬ اینکه برای همین است که هر دستگاهی میز خدمتی طراحی کرده است. در بهزیستی از سال های گذشته خدمات پذیرش و هماهنگی برای تمام مراجعین به صورت شکلی از میز خدمت ارائه می شد. یعنی بدون اینکه نیاز باشد فرد به طبقات بروند درخواست ها را پیگیری می کردند.

وی ادامه داد: ما ۵۴ خدمت را در قالب حضوری در میز خدمت گنجاندیم و‬ برای ۵۴ خدمت مراجعین‬ یکبار‬ مراجعه‬ کنند‬ دیگر‬ در‬ فرایند‬ گردش‬ کار، ‬ درخواستشان‬ قرار‬ می گیرد‬ و‬ یک‬ الگوریتمی‬ طراحی‬ کردیم‬ که‬ فرد‬ می تواند‬ تا‬ فرایند‬ نتیجه‬ از‬ آن مطلع‬ باشد. ‬ یعنی‬ مراجعه‬ از‬ روز‬ اول‬ می داند‬ درخواستش‬ برای‌ رسیدگی‬ چه‬ میزان‌ به‌ طول می انجامد. افرادی را هم آموزش دادیم و در هر معاونتی یک کارشناس رابط کنار کارشناس میز خدمت گذاشتیم تا اگر نیاز بود اطلاعاتی را دریافت کند با کارشناس مرتبط باشد.

به گفته امیری این فرایند در سی و یک استان فعال است و در استان تهران سه منطقه مجزا این فعالیت را دارند که در مجموع ۳۵ میز خدمت در سطح استانی طراحی شده است.

وی در پاسخ به اینکه میزان رضایت مراجعین از خدمات این واحد را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ما فرم های نظرسنجی داریم که البته به چند دلیل نمی توان به آنها چندان استناد کرد. یکی به دلیل اینکه گروه های هدف ما عموماً سواد لازم را ندارند. دوم اینکه آنها معمولاً فرصت لازم را برای پر کردن این فرم ها در اختیار ندارند و در نهایت اینکه تعدادی از خدماتی که مراجعین ما می خواهند به این صورت است که قانون اجازه ارائه آنها را نمی دهد و برای همین احساس نارضایتی می کنند. اما ما در اولویتمان تکریم ارباب رجوع است و مراجعین از این موضوع رضایت دارند و دیگر اینکه مراجعین به جای دیگری مدام ارجاع نمی شوند و فقط کافی است به یک جا مراجعه کنند و کارشان پیگیری می شود. با این شرایط پارسال بالای ۸۰ درصد رضایت مراجعین را داشتیم.

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور در خصوص اینکه افراد چگونه می توانند با کمترین زحمت از تسهیلاتی که سازمان بهزیستی ارائه می دهد، بهره مند شوند، اظهار کرد: الان مراجعه حضوری به مراکز ما بسیار کمتر شده است و در فضای الکترونیکی نیز سامانه داریم. هر تسهیلاتی که قرار باشد به صورت سراسری به جامعه هدف ارائه شود مثل وام ها و… سریع استان ها بر اساس کدملی افراد تحت پوشش آنها را روی سامانه می گذارند و افراد واجد شرایط مشخص می شود و پرداخت ها بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد صورت می گیرد. اما ممکن است افرادی خواهان استفاده از این خدمات باشند که تحت پوشش نیستند و یا پشت نوبت هستند که این افراد نیاز به مراجعه دارند.

کد خبر 21037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد