ارتقا ورزش نابینایان زنجانی  به رتبه ۸ کشوری

زنجان | مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان از تقدیر محمد رضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزشی کم بینا یان و نابینایان کشور از مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر داد و افزود : هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان زنجان در ارزیابی سال ۱۳۹۸ از رتبه ۱۳ به رتبه ۸ کشوری ارتقاء یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحدبا اشاره  به فعالیت ورزشی ۹۴۰ ورزشکار معلول در گروههای مختلف تحت پوشش بهزیستی افزود: با توجه به محدودیت های پزشکی بانوان نابینا و کم بینا سالانه مسابقه گلبال، دو و میدانی، شنا، جودو و شطرنج برای این گروه برگزار می شود که مدال های مختلفی را کسب کرده اند.

وی ورزش را یکی از راههای توانمندسازی معلولین برشمرد و افزود: ارتقا ورزش نابینایان و معلولین حاکی از افزایش خود باوری و توانمندی معلولین است و نابینایان علاوه بر ارتقا در ورزش جزو تحصیلکرده ترین گروه معلولین هستند.

وی با بیان اینکه استان زنجان درسال های اخیر در رشته ورزشی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان به نتایج ارزشمندی دست یافته خاطرنشان کرد: الهه قلی‌ فلاح ورزشکار زنجانی، تنها دختر نابینای اسکی باز ایرانی است که با شرکت در مسابقات مختلف به عنوان شجاع ترین زن از سوی (ام. بی. سی)  فدراسیون جهانی نابینایان و کم بینایان معرفی شده است.

کد خبر 21024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد