همکاری بهزیستی و شهرداری جهت بهبود مناسب سازی شهری

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان در دبدار با شهردار خواستار رفع مشکلات معلولین در سطح شهر و مشکلات و موانع پیش روی عملیاتی شدن ضوابط مناسب سازی و توجه ویژه به مقوله مناسب سازی شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمدی در این دیدار  به بیان مشکلات و چالش های پیش روی مناسب سازی در فضای شهری و ساختمانهای عمومی جدیدالاحداث پرداخت و پیشنهاد نمود شهردار فردی را به عنوان مشاور در امور معلولین  جهت نظارت بر مناسب سازی در پروژه ها منصوب نماید .

وی با اشاره به پیگیری در خصوص ورود ون های مناسب سازی شده به سیستم حمل و نقل عمومی جهت استفاده معلولین اظهار کرد : در زمینه سیستم حمل و نقل عمومی عملا  اقدامی در استان صورت نگرفته و معلولین در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند. طبق قانون افراد دارای معلولیت باید بصورت رایگان از سامانه های حمل و نقل عمومی برخوردار شوند که متاسفانه علی رغم پیگیری های متعدد جهت صدور کارت شهروندی برای معلولین،  تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

شهردار زنجان نیز با بیان اینکه نشست مسئولین ستاد مناسب سازی استان با شهرداری به صورت دوره ای و مستمر ادامه پیدا کند ، تصریح کرد : به جهت اهمیت موضوع در جلسات ستاد مناسب سازی استان شخصا حضور پیدا خواهم کرد و امیدوارم همکاری مستمر بهزیستی و شهرداری موجب بهبود مناسب سازی شهری و تردد راحت معلولین و سالمندان در شهر شود

حبیب اله یگانه با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری و اتوبوسهای موجود مورد نوسازی و بازسازی قرار میگیرند تا قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت باشند افزود : کارت شهروندی جهت استفاده رایگان معلولین از سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری و عملیاتی می گردد .

وی با بیان اینکه در جهت مناسب سازی فضاهای شهری و پارک‌ها از طرف شهرداری اقدامات مناسبی شده است گفت: پارک‌ها و فضاهای سبزی که در حال حاضر ایجاد می‌شود برای استفاده معلولان مناسب سازی می‌شود.

کد خبر 21023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد