۱۱ هزار و ۵۵۸ نفر با صدای مشاور قزوین تماس گرفتند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدایی سالجاری تاکنون ۱۱ هزار و ۵۸۸ نفر با مرکز مشاوره تحت نظارت این نهاد تماس گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی افزود: از این تعداد ۴۷۴ تماس به علت فشار روحی و روانی و اضطراب ناشی از کرونا بوده است.
وی بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور ۱۴۸۰  را در گروه  سنی ۲۰ تا ۴۰ سال عنوان کرد و افزود: مشکلات زناشویی بیشترین و بالاترین درصد مراجعان به مراکز مشاوره در این استان را تشکیل می‌دهد.

وارثی اظهار داشت : بیشترین اختلافات زناشویی نیز مربوط به مواردی مانند وابستگی به خانواده اصلی، ناباروری، مشکلات با همسر، متارکه، عدم تناسب سنی، عدم تمکین جنسی، طلاق ، سوظن ، خیانت و بی وفایی است .
این مسوول اضافه کرد: اختلافات زناشویی مطرح شده با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ دلایل متعددی دارد که یکی از مهم ترین دلایل آن، نبود مهارت های ارتباط لازم برای زندگی مشترک است.
وارثی ادامه داذ : خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل دسترس است و در موضوعات مختلف، از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی و مشکلات زوجین ، اعتیاد و مشکلات فردی به افراد مشاوره می‌دهد .
مدیر کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مشاوران این خط افرادی متخصص در رشته روانشناسی هستند  که از  ۸صبح لغایت ۲۴ شب اقدام به ارائه  خدمات مشاوره‌ای به تماس گیرندگان در حوزه‌های مختلف خانواده، تربیت کودک،‌ پیش از ازدواج و تحصیلی می‌کنند.
۴۸ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی (صدای مشاور) در سطح استان فعالیت است

کد خبر 21002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد