یک سوم پرونده‌های طلاق در قزوین منجر به سازش شده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از کاهش آمار طلاق در شهر قزوین با راه‌اندازی سامانه تصمیم خبر داد و گفت: هم اکنون یک سوم پرونده های طلاق در سامانه تصمیم منجر به سازش شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی با بیان اینکه رویکرد اصلی سامانه تصمیم سازش قبل از وقوع طلاق است افزود: هدف این سامانه بررسی مشکلات زوج‌ها قبل از تشکیل پرونده در دادسرا و بررسی آن توسط قاضی است.

وی اظهار داشت: سامانه تصمیم با مشارکت دادگستری کل و اداره کل بهزیستی استان قزوین با هدف کاهش طلاق در سال ۹۸ در شهر قزوین راه اندازی شد و زوجینی که تصمیم به جدایی دارند در این سامانه از طریق اینترنت ثبت نام و در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند تا مشکلات آنان حل شود .

وارثی ادامه داد: هم اکنون  سامانه تصمیم در چهار شهرستان قزوین، البرز، تاکستان و بویین زهرا فعال است و بزودی در دو شهر آوج و آبیک نیز راه اندازی خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: از زمان راه اندازی سامانه تصمیم تاکنون ۶ هزار و ۵۹۸ نفر در جلسات مشاوره شرکت کرده‌اند که بیش از یک سوم پرونده‌های طلاق در برگزاری این جلسات به صلح و سازش زوجین منجر شده است.

وی با بیان اینکه پیش از راهاندازی این سامانه هیچ اطلاعات دقیقی از آمار طلاق و سازش این افراد در دسترس نبود، افزود: بعد از راه اندازی این سامانه زوجین داوطلب طلاق باید به جای مراجعه به دادگستری ابتدا به این سامانه مستقر در مراکز بهزیستی مراجعه کنند.

وارثی اضافه کرد: پس از ثبت درخواست طلاق در این سامانه الکترونیکی تیم ارزیاب متشکل از مددکار و روانشناس به بررسی وضعیت آنها می‌پردازد و در صورت ضرورت طلاق آنان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند در غیر این صورت یک مرحله مشاوره‌ای طی ۴۵ روز به این افراد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز مشاوره در صورت تشخیص سازش، زوج‌ها را به مراکز مشاوره تخصصی ارجاع می‌دهند، افزود: نتایج نهایی در صورت سازش و یا جدایی زوجین به دادگستری داده می‌شود.

وارثی تصریح کرد: اگر زوجینی هزینه پرداخت جلسات مشاوره را در مراکز مشاوره تخصصی نداشته باشند، بهزیستی هزینه آن را تقبل می‌کند و تاکنون نیز ۷۵۲ نفر از این خدمات به‌صورت رایگان استفاده کردند .

به گفته وی، عمده‌ترین علت طلاق  در استان قزوین خیانت و اعتیاد زوجین بوده و مدت زندگی مشترک این افراد بیش از پنج سال گزارش شده است.

کد خبر 21001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد