در رسانه| عید قربانی متفاوت‌تر از همه سالها در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، آیین‌ها و جشن‌های عید قربان، مانند سالهای دیگر در چهارمحال و بختیاری برگزار نمی‌شود و متفاوت‌تر از همه سالهای گذشته است.

با شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، امسال نماز عید قربان در بسیاری از نقاط مختلف استان، از جمله شهرکرد اقامه نشد و جشن‌های اجتماع‌محور این عید نیز برای جلوگیری از شیوع این ویروس، برگزار نشد.

همچنین برای قطع زنجیره انتقال این ویروس، امسال مردم استان میزبان مهمانان خود نیستند و مردم توصیه می‌کنند مسافران نیز در این روز به مهمانی نروند و به این استان سفر نکنند.

از سوی دیگر مانند سالهای گذشته، قربانی کردن گوسفند به مناسبت عید سعید قربان در برخی از خانه‌ها انجام نشد و توصیه شد این قربانی یا در مراکز تعیین شده برای قربانی گوسفند انجام شود یا هزینه آن را به مووسسات و نهادهای خیریه بدهند.

شهردار شهرکرد در این زمینه گفت:سه مرکز عرضه دام زنده برای روز عید سعید قربان در مرکز چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

بهادر عبدالغنی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مخاطرات و آلودگی ذبح دام زنده در سطح شهر، تمامی امکانات لازم برای جلوگیری از ذبح و فروش دام زنده در سطح شهر فراهم شده است.
وی افزود: در همین راستا گروه‌هایی نظارتی برای جلوگیری از عرضه دام زنده در سطح شهرکرد حضور فعال دارند.
عبدالغنی از شهروندان درخواست کرد: مردم از خرید و فروش دام در سطح شهر خودداری و برای انجام فریضه قربانی تنها به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.
وی یادآور شد: در راستای فروش دام زنده، دامداری‌های مقابل فرودگاه بین‌المللی شهرکرد، میدان کوهرنگ، پشت پمپ بنزین و قطعه زمین چهارراه بهارستان پایین‌تر از میدان شهداء (چهارمحال) در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری نیز از اجرایی شدن طرح هر امامزاده یک قربانی همزمان با عید سعید فطر در استان خبر داد و گفت: این طرح از محل کمکهای خیران اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی محرابی افزود: تاکنون با تلاش هیات امنای پنج امامزاده دام زنده برای قربانی شدن در این روز تهیه شده و هیات امنای مابقی بقاع متبرکه در حال رایزنی و جمع‌آوری کمک برای خرید دام هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نیز از آمادگی این اداره کل برای دریافت نذورات در عید سعید قربان خبر داد.

معصومه محمدی با اشاره به بخشنامه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی و به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا افزود: دریافت دام زنده و ذبح در مراکز سازمان بهزیستی ممنوع است اما دریافت نذورات خاص و پذیرش قربانی مشروط به ذبح بهداشتی در کشتارگاه بلامانع است.

وی از مردم خیر استان خواست تا با مراجعه به مزاکز بهزیستی و مووسسات خیریه دارای مجوز از بهزیستی، نذورات خود را برای توزیع بین جامعه هدف بهزیستی به این مراکز تحویل دهند ...

علی ملکپور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به منظور رفاه حال خیران استان شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۴۸۲۹ و یا تماس با کد دستوری #۱*۸۸۷۷* نیز برای دریافت کمک‌های مردمی در عید سعید قربان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که باعث بیماری" کووید ۱۹" شده است، در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

کد خبر 20989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد