یزد|بهزیستی با طیف گسترده و متنوعی از آسیب های اجتماعی مواجه است

بهزیستی با طیف گسترده و متنوعی از آسیب های اجتماعی مواجه است که کار کردن در این عرصه را سخت می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان یزد با بیان این مطلب در شورای اداری بهزیستی استان یزد به مناسبت هفته بهزیستی گفت: آسیب های اجتماعی یک زنجیره به هم پیوسته ای است که هم علت است و هم معلول.
احمد ترحمی پیشگیری و فرهنگ سازی را در حوزه آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: هرچقدر در حوزه پیشگیری تلاش شود و بودجه گذاشته شود باز هم کم است.
وی با اشاره به اعتیاد و آسیب های غیر قابل جبران ناشی از آن به فرد، خانواده و جامعه گفت: باید تلاش نمود طیف وسیعی که معتاد نیستند را نیز حفظ کرد که به این سمت نروند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان یزد خطاب به رؤسای بهزیستی شهرستانهای استان گفت: فلسفه وجودی ما به خاطر وجود شما مدیران شهرستانی است و در اصل ما اینجا هستیم تا مشکلات شهرستان ها را برطرف کنیم به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته و دور افتاده که کمتر دیده شده اند و محروم تر هستند.
وی با اشاره به این نکته که بحث اتباع خارجی ظرافت خاصی دارد و به نوعی راه رفتن روی لبه تیغ است عنوان کرد: خدمت رسانی ملیّت، جنس، نژاد، دین و شهر و دیار نمی شناسد و در حقوق شهروندی همه یکسان و برابر هستند.


ترحمی افزود: یکی از مشکلات ما ارائه آمار غیریکنواخت است در حالی که ارائه آمار واقعی قبل از این که آینه عملکرد ما باشد آینه واقعیت جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: اگر زنگ خطر آسیب های اجتماعی به صدا درآید همه را درگیر می کند و اکنون این زنگ خطر در جامعه ما به صدا درآمده و زیر پوست شهر وجود دارد و اگر فکری به حال این آسیب ها نشود این زنجیره به هم پیوسته کل جامعه را در بر می گیرد.
وی در پایان یادآور شد؛ علی رغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت، خوشبختانه خیّرین ما دارای ظرفیّت های بالایی هستند که باید خیّرین را به سمت فعالیت هایی بهزیستی و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه سوق داد.

کد خبر 2096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد