هشتادهزار نفر از مراکز ترک اعتیاد استان خدمات دریافت می کنند

معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: نزدیک به هشتاد هزار نفر از خدمات مراکز ترک اعتیاد این استان استفاده می کنند تا با مراحل سپری شده بهبود یابند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، محسن فتاپور با بیان اینکه یکصد و ۸۷ مرکز اقامتی در سراسر استان مشغول به اجرای عملیات پاکسازی معتادان و بهبود هستند، گفت: این تعداد افراد خدمات دریافت می‌کنند. 
وی ادامه داد: برگزاری جلسات در قالب دوازده قدم، گروه درمانی، مشاوره‌های فردی و آموزش خانواده و انجام آموزش های پیشگیری از عود و بازگشت به اعتیاد و مهارت های زندگی از جمله خدماتی است که در این مراکز ارائه می شود. 
این مسئول، با اشاره به اینکه مهارت آموزی و کار آفرینی از برنامه های محوری مراکز ترک اعتیاد است، گفت : ارائه آموزش های شغلی و حرفه ای و همچنین مهارت های لازم زندگی از ابتدایی ترین اقدامات بهزیستی در فراهم آوری شرایط بازگشت بهبودیافتگان به جامعه است. 
 فتاپور با بیان اینکه داشتن شغل مناسب و آموزش های لازم در این خصوص تا حد زیادی جامعه را از شر پدیده شوم اعتیاد واکسینه می کند، بیان داشت: مهارت آموزی و کار آفرینی از برنامه های محوری مراکز ترک اعتیاد هستند که در این خصوص، ریز برنامه های متعددی را به فراخور پراکندگی جغرافیایی خود در دستور کار دارند. 
معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران داشتن شغل و حرفه مناسب توسط بهبودیافتگان را از شروطی برشمرد که می تواند بازگشت به اعتیاد را کم کرده و یا از بین ببرد و بهزیستی در این خصوص تکالیفی دارد و خاطر نشان کرد: در زمینه اشتغالزایی بهبودیافتگان چهار مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری در سطح استان تهران راه اندازی کرده ایم که معتادین بدون شغل و کسانی که توسط خانواده خود پذیرش نمی شوند در این مراکز مشغول به کار می‌شوند.
وی افزود: مددکاران حرفه ای و کارآزموده اقدامات لازم را برای ارتباط این افراد با خانواده های خود به انجام می‌رسانند.
فتاپور دویست نفر را تحت حمایت مراکز توانمندسازی و جامعه پذیری اعلام کرد و در خصوص خدمات ارائه شده گفت: مهارت آموزی، ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی و اشتغالزایی مفاهیمی است که در این مراکز  به عنوان خدمت به بهبودیافتگان ارائه می‌شود.
معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران افزود: ارائه تسهیلات اشتغالزایی با معرفی به بانک های عامل استان و پرداخت حداکثر پانصد میلیون ریال به کسانی که هجده ماه از پاکی آنها سپری شده باشد از جمله اقدامات حمایتی و کاربردی بهزیستی در مسیر اشتغال و بکارگیری این افراد است.

کد خبر 20958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد