دیدار مدیرکل بهزیستی استان با نماینده شهرستان های گرمسار و آرادان

نماینده مردم شریف شهرستان های گرمسار، آرادان و عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مدیرکل بهزیستی استان را مشاور خود در حوزه بهزیستی معرفی و خواستار توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در سایه قانون مداری شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور با اردشیر مطهری  نماینده مردم شریف شهرستان های گرمسار، آرادان و عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار مدیرکل بهزیستی استان سمنان را حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی، محمد نسیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار و میثم اعرابیان مسئول دفتر و روابط عمومی اداره کل همراهی می کردند.

اردشیر مطهری نماینده مردم شریف گرمسار، آرادان و عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابتدا ضمن خوش آمدگویی به مدیرکل و هیات همراه ابراز داشتند : توفیق خدمت در بهزیستی نصیب همگان نمی شود که آثار و برکات این خدمت در زندگی دنیوی و اخروی پرسنل آن نمود خواهد کرد و ارزش خدمت در بهزیستی همانند و کمتر از جهاد رزمندگان و ایثارگران در راه خدا نیست.

ایشان در ادامه : ارائه گزارش مدیرکل بهزیستی استان را کامل، جامع و دقیق برشمردند و آن را اشرافیت کامل ایشان در عملکرد و فعالیت های حوزه کاری خود برشمردند.

مطهری ضمن بیان این مطلب که در مسائل اجتماعی و بهزیستی هیچ کارشناسی کارشناس تر از شما نیست مدیرکل بهزیستی استان را مشاور خود در حوزه بهزیستی معرفی و خواستار توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در سایه قانون مداری شدند و افزودند : با توزیع عادلانه اعتبارات در کل استان می توان تمامی استان را در این فرصت سهیم کرد و همه مردم شهرستان های یکسان و شریف هستند.

در ابتدای این دیدار علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و امام شهدا و علی الخصوص شهید گرانقدر سازمان بهزیستی کشور شهید دکتر فیاض بخش و پنج شهید اداره کل بهزیستی استان سمنان ابراز داشتند : استراتژی سازمان بهزیستی کشور یک پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی ، دو توانمند سازی جامعیت هدف سازمان  و سوم اقدام سریع و به موقع در هنگام بروز معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است . 

ایشان در ادامه در تشرح فعالیت های معاونت اجتماعی بهزیستی استان نظارت بر ۱۳۵ مهد کودک و جامع آماری بیش از ۷ هزار کودک را بیان و افزودند :  اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ یکی دیگر از فعالیت های شاخص در حوزه اجتماعی است که در ایام کرونا و افزایش تماس ها تعداد کابین های پاسخگو به خط ۱۲۳ افزایش دو برابری داشت تا بتوان گامی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی کرونا بر داشت.

ایشان در ادامه تحت حمایت بودن یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار و تحت نظارت داشتن ۱۱ مرکز شبانه روزی نگهداری فرزندان با بیش از ۲۰۰ فرزند از شیرخوارگی تا ۱۸ سالگی را بخش دیگر از اهم فعالیت های معاونت اجتماعی دانستند.

ایزدپور در معرفی معاونت پیشگیری اشاره ی به خط مشاوره تلفنی رایگان ۱۴۸۰ داشته و بیان داشتند : ۱۴ مرکز اقامتی و ۱۱ مرکز سرپایی درمان اعتیاد با جامع آماری ۵ هزار نفر در سال گذشته تحت نظارت معاونت پیشگیری می باشد که با تلاش ها و اقدامات موثر برای ۸۰ نفر بهبود یافته در سال ۹۸ ایجاد اشتغال شده است. ایشان در بخش دیگری از معرفی اهم فعالیت های معاونت پیشگیری تحت نظارت بودن ۳۰ مرکز تخصصی مشاوره در استان را بیان داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان : در معاونت توانبخشی بیش از ۱۲ هزار معلول شناسایی شده را تحت حمایت دارد و این معاونت با نظارت بر ۳۰ مرکز روزانه و شبانه روزی، ۵ مرکز روزانه سالمندان  و ۴ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در حال ارائه خدمت به جامعه هدف خود است.

ایشان در ادامه، مناسب سازی اماکن و فضا های عمومی را بخش دیگر از اهم  وظایف این معاونت برشمردند و تصریح کردند : ما بدنبال حضور توانخواهان در یک مکان خاص و مناسب سازی شده نیستیم و کلیه فضاها در جامعه باید مناسب سازی و آماده حضور توانخواهان در جامعه باشد.

ایزدپور گفت : مسکن و اشتغال دو فعالیت شاخص بهزیستی بیان و افزودند : ۱۷۶ واحد مسکونی در سال گذشته و ۹ واحد مسکونی در هفته بهزیستی امسال و ۱۰۰ واحد دیگر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان سال جاری تحویل توانخواهان اداره کل در استان می گردد.

ایشان در پایان یکی از اهم اهداف عالیه سازمان بهزیستی کشور را توانمند سازی جامعه هدف از طریق اشتغال پایدار اشاره و بیان داشتند : اداره کل بهزیستی استان سمنان در این امر یکی از استان های پیشرو است که طبق تهعد اعلام شده موظف به ایجاد اشتغال ۵۴۸ نفر اشتغال در سال گذشته بوده است که از تعهد خود فراتر رفته و برای ۶۳۸ نفر اشتغال ایجاد کرده است که در این خصوص مورد تقدیر قرار گرفته است.

کد خبر 20956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد