شهر تهران|اشتغال صحیح و مهارت حرفه ای، عوامل موثر بر توانمندسازی مددجویان

جلسه هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص‌ وضعیت اشتغال مددجویان بهزیستی با حضور مهشید چوبکار معاون امور مشارکت های مردمی، کارشناس مسئول دفتر اشتغال بهزیستی استان تهران، مدیر، معاونین و کارشناسان بهزیستی شهرستان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان تهران، ضمن تاکید بر اولویت داشتن اصل توانمندسازی در مواجهه با جامعه هدف، اشتغال صحیح، اصولی و همراه با مهارت حرفه ای را از عوامل موثر بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان عنوان کرد. 
سید سعید آرام، بررسی دقیق خروجی آمار و اطلاعات مربوط به میزان موفقیت آن دسته از جامعه هدف که از تسهیلات خوداشتغالی استفاده نموده اند را بسیار مهم دانست وبازدهی را در این زمینه، ارزشمندتر از کمّیت میزان وام پرداخت شده برشمرد و اظهار داشت: آسیب شناسی دقیق در مواردی که نتیجه مطلوب حاصل نگردیده  و به منظور پیشگیری از بروز مجدد آن برای دیگر مددجویان لازم است. 
آرام با توجه به واگذاری درصد زیادی از پرونده های اشتغال به بخش خصوصی گفت: نظارت دقیق بر روند تشکیل پرونده توسط دفاتر تخصصی و ارسال آن به دفتر اشتغال بهزیستی شهرستان و همچنین رعایت الزامات مطرح شده در دستورالعمل بسیار مهم و کارگشا است که باید چنین روالی صورت گرفته و نظارتی دقیق بر آن حاکم باشد. 
مدیر بهزیستی شهرستان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: اشتغال گروهی موثر و هدفمند است و باید نسبت به اشتغال فردی حمایت های همه جانبه از این فرآیند صورت پذیرد. 
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان تهران نیز ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مدیریت و کارشناسان بهزیستی شهر تهران به عنوان بزرگترین شهرستان کشور، رعایت مواردی را متذکر شد.
مهشید چوبکار در ادامه افزود: ثبت اطلاعات دقیق جامعه هدف در فرمهای مربوطه، تشکیل کمیته اشتغال در شهرستان و ارسال پرونده به استان با تایید کمیته مذکور، تلاش مددکاری در جهت گرایش بیشتر مددجو به خوداشتغالی نسبت به وابستگی بر دریافت مستمری ماهیانه، همکاری کامل معاونت ها با واحد اشتغال شهرستان، مشخص شدن مبلغ تسهیلات تا سقف مجاز در کمیته اشتغال شهرستان ضروری است که خوشبختانه شهرستان تهران در این خصوص جایگاهی مطلوب دارد.
گفتنی است معاونین و کارشناسان بهزیستی شهرستان تهران نکات خود را ارائه نموده و بر مواردی همچون؛ تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از وضعیت جامعه هدف، نظارت دقیق بر روند انجام کار از ابتدا تا پایان برنامه، توانمندسازی خانواده مددجو در صورت امکان، متناسب بودن شغل معرفی شده با توجه به شرایط جسمانی و توانایی های فردی آنان تاکید ورزیدند.

کد خبر 20954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد