پیشوا|داشتن مهارت های شغلی نقش موثری در درمان بهبودیافتگان اعتیاد دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا با تاکید بر اینکه اعتیاد و برگشت اعتیاد تأثیرات زیادی بر فرد، جامعه و خانواده دارد، اظهار داشت: فردی که بعد از ترک، دوباره به سوی مواد برمی گردد احساس گناه، ناامیدی، خجالت وعصبانیت گریبا نگیر او می شود. عوامل مختلفی می تواند منجر به بازگشت افراد بهبودیافته به اعتیاد شودکه نبود شغل یکی از مهمترین مشکلات بهبود یافتگان به شمار می آید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نجمه اسماعیلی در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم برای معتادین رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارتهای شغلی، کار و حرفه راه اندازی نمائیم نه تنها از بازگشت آنها پیشگیری می شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنها  به کانون خانواده و جامعه نیز فراهم می شود. داشتن شغل و مهارتهای شغلی نقش مؤثری در ماندگاری درمان بهبودیافتگان از اعتیاد دارد. 
وی افزود: با توجه به نقش مهم اشتغال زایی در جلوگیری ازبازگشت مجدد به مصرف مواد، باید بر ضرورت ایجاد فرصتهای شغلی برای پیشگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد اقدام نمائیم. کسانی که میخواهند اعتیاد را ترک کنند، تنها به درمان دارویی نیاز ندارند چراکه اغلب دارای شغل یا مهارت بوده اند و به واسطه اعتیاد، شغل خود را از دست داده اند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه بهبودیافتگان برای بازگشت به شغل، نیازمند سرمایه هستند، تاکید کرد: داشتن شغل از عوامل مؤثر محیطی در عدم بازگشت معتادین بهبودیافته محسوب می شود به شرط آنکه پشتوانه و سرمایه مناسبی در اختیار آن ها باشد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در ادامه به بیان دلایل پائین ماندگاری بر ترک اشاره کرد و افزود: حمایت نکردن از بهبودیافتگان پس از ترک، پایین بود میزان مشارکت و عدم حمایت های اجتماعی از این گروه ازمهمترین دلایل پایین بود میزان ماندگاری بر ترک است. اگر برای معتاد پس ازبهبودی، کار و شغل ایجاد شود نه تنها از آسیب های اجتماعی بعدی بلکه از بازگشت مجدد فرد بیمار به چرخه اعتیاد نیز پیشگیری می شود.
اسماعیلی به مصداق عینی حمایت های پس از بهبودی در پیشوا پرداخت و اظهار داشت: در همین راستا مرکز بهبودی اقامتی رجعت راهیان پگاه با تکیه بر توانمندی و مهارت آموزی بهبود یافتگان، کارگاه خیاطی راه اندازی کرده بود که  با توجه به شیوع ویروس کرونا به تغییر خط تولید و تجهیز موارد مورد نیاز به ارزش یکصد و 50 میلیون ریال اقدام به تولید ماسک  با ظرفیت روزانه 5000 عدد در یک شیفت کاری نموده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در پایان از به کارگیری هجده نفر در این مرکز برای تولید ماسک خبر داد و افزود: ما تلاش می کنیم به اهتمام مدیر مرکز علاوه بر آموزش حرفه مناسب شرایط تامین درآمد مکفی و سرگرم نمودن این افراد را فراهم نمائیم تا پروسه پاکی بهبودیافتگان تکمیل و کامل تر شود.

کد خبر 20950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد