درخواست  فرزند خواندگی  از  بهزیستی  ازطریق ثبت در سامانه انجام می شود

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: متقاضیان فرزند خواندگی ابتدا به بهزیستی شهرستان محل اقامت خود مراجعه نموده و پس از اخذ مشاوره های لازم درخواست خود را می بایست از طریق سامانه فرزند پروری به آدرس http://adoption.behzisti.net ثبت نمایند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه حدود ۶۰کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در ۵ مرکز با عنوان 'خانه های کودکان و نوجوانان'  نگهداری می‌شوند ، اظهار کرد: قانون گذار فقط تا ۱۶ سالگی اجازه فرزند خواندگی می‌دهدو البته همه کودکان دارای شرایط فرزندخواندگی نمی باشند .
وی با اشاره به اینکه درخواست کنندگان سرپرستی باید متعهد گردند که تمامی هزینه های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تامین نمایند ، تاکید کرد : این حکم حتی پس از فوت سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید ، برای کودک یا نوجوان جاری است بدین منظور سرپرست موظف است با نظر بهزیستی خود را نزد یکی از شرکتهای بیمه به نغع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کند .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانوان ازدواج نکرده و مطلقه فاقد فرزندکه سن آن‌ها بالای ۳۰ سال است می توانند فرزند دختر از اداره بهزیستی تحویل بگیرند ، افزود : کودکانی به فرزندی سپرده خواهند شد که امکان شناخت هیچ یک از پدر، مادر، جدپدری  آنان وجود نداشته باشد پدر،مادر، جد پدری و ولی منصوب از سوی ولی قهری آنان در قید حیات نباشند.
محمدی خاطرنشان کرد : افرادی که به موجب حکم مراجع صلاحیت دار به سازمان سپرده و تا زمان دو سال از تاریخ سپردن آنان به سازمان ، پدر یا مادر و یا جد پدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری برای سرپرستی مراجعه ننموده باشد و همچنین  هیچ یک از پدر،مادر و جد پدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری صلاحیت سرپرستی را نداشته و به تشخیص دادگاه صالح این امر حتی با ضم امین یا ناظر حاصل نشود واجد شرایط واگذاری به صورت فرزندخوانده شناخته می شوند.
وی با اشاره به  اولویت پذیرش سرپرستی  تاکید نمود: الویت به  ترتیب با زن و شوهر فاقد اولاد، سپس زنان و دختران بدون شوهر فاقد فرزند و در نهایت زن و شوهر دارای فرزند است.
محمدی با بیان اینکه اخذ شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی بعد از طی دوره شش ماهه آزمایشی وصدور حکم سرپرستی دائم انجام ‏خواهد شد ،‏ یاد آور شد : دادگاه در صورتی حکم سرپرستی صادر می نماید که درخواست کننده سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تملیک کند. تشخیص نوع و میزان مال یا حقوق مزبور با دادگاه است. در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده ممکن یا به مصلحت نیست و سرپرستی کودک و یا نوجوان ضرورت داشته باشد دستور اخذ تعهد کتبی به تملیک بخشی از اموال یا حقوق در آینده را صادر و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی انجام می شود.  
 

کد خبر 20939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد