شناسایی اماکن جایگزین برای قرنطینه در صورت مشاهده موارد مشکوک به کرونا

جلسه کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر با تاکید بر مدیریت بحران کرونا به ریاست دکتر گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران برگزار شد. در این جلسه دکتر گوهردهی با توجه به موج دوم کرونا در استان و اهمیت موضوع نظارت بر مراکز شبانه روزی، در خصوص رعایت پروتکل های اجرایی در راستای سلامت گروههای هدف تاکید و خواستار نظارت موثر و مطلوب بر دستورالعمل های بهداشتی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر گوهر دهی ضمن بیان این امر که تمامی بازدید ها  از مراکز باید تا اطلاع ثانوی لغو شود گفت:لازم است همه پروتکل های بهداشتی رعایت گردد و حساسیت ها دو چندان شود و هیچ ورود و خروجی نباید در مراکز صورت گیرد تا از بروز هرگونه اسیب و مخاطرات احتمالی جلوگیری شود.

مدیر کل بهزیستی گفت: همه دغدغه و نگرانی من سلامت پرسنل و مقیمان مراکز می باشند چرا که نتیجه آسیب پذیری پرسنل، آسیب به جامعه هدف می باشد و دغدغه پرسنل نیز باید منافع سازمان باشد.

گوهردهی با تاکید به لزوم شناسایی ظرفیت شهرستانها در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا بیان کرد: در شهرستانها باید هماهنگی صورت گیرد و مراکز جایگزین شناسایی شود تا چنانچه مورد ابتلا گزارش شد جهت قرنطینه به آن مرکز منتقل گردند تا بدین طریق از شیوع و گسترش بیماری جلوگیری گردد.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به عدم پذیرش موارد جدید در مراکز عنوان کرد: از تشکیل پرونده جدید در مراکز توانبخشی،شبانه روزی،اجتماعی و ... فعلا خودداری گردد و از هر نوع پذیرش ممانعت گردد.

گوهردهی گفت:کارکنان خصوصا مدیران شهرستانها نسبت به مطالعه دقیق و مستمر آئین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعملهای صادره و ابلاغی اهتمام لازم را داشته باشند چرا که انجام بسیاری از دستورالعمل ها فوریت دارد و ضرورت آن بصورت اورژانسی احساس می شود .

گوهردهی در خصوص بخشنامه عید قربان مواردی را متذکر شد و تاکید کرد : از هرگونه تجمع،برگزاری جشن و بازدید خانوادگی در هر مرکزی به جد خودداری گردد.ذبح گوسفند در مراکز کاملا ممنوع می باشد. اگر نذورات در کشتارگاههای سراسر استان بصورت بهداشتی  ذبح شود مراکز می توانند بپذیرند در غیر اینصورت از پذیرفتن هرگونه نذورات کاملا پرهیز شود.

گوهر دهی مدیر کل بهزیستی در خصوص به روز کردن سامانه ها خصوصا سامانه ارمغان تاکید کرد و گفت:سامانه ها به روز و بومی سازی گردد تا افرادی که حائز شرایط هستند از دریافت مستمری برخوردار شوند و صحت اطلاعات ثبت شده افراد در سامانه بسیار اهمیت دارد و بر اساس تعریف شاخص های ابلاغی باید حساسیت موضوعات درک شود.

کد خبر 20927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد