پاکدشت|حمایت از ایده های خلاقانه سرلوحه فعالیت های بهزیستی پاکدشت است

تلاش در تغییر نگاه و نگرش مدیران و خیران، کاری دشوار است که اهتمام جدی خود را برای تحقق آن بکار بسته ایم و تا حد بسیار زیادی موفق شده ایم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: ارائه آموزش های لازم به شیوه های مختلف و اجرای طرح توانمندسازی علمی و آکادمیک جامعه هدف در سرلوحه برنامه های بهزیستی شهرستان پاکدشت قرار دارد و بنده و همه همکارانم خود را مقید به اجرای آن ها می دانیم.
محمود برزگر در این رابطه گفت: در شهرستان پاکدشت و در راستای تحقق موضوعات توانمندسازی، در پی هموارسازی مسیر کشف و بروز استعداد ذاتی جامعه هدف برآمده ایم و پرداختن به مباحث مربوط به معلولان را در اولویت کاری گذاشته ایم. 
وی به ساختار شکنی صورت گرفته در ماه های گذشته توسط معلولان پرداخت و گفت: همیشه مدیران منطقه به دیدن جامعه هدف و معلولان می رفتند که در سال پیش این ساختار تغییر یافت و به اتفاق معلولان و جامعه هدف توانمند شده به دیدن مدیران شهرستان رفتیم که در این دیدار، اعضای خانواده بهزیستی که به انحاء مختلف توانمند شده بودند و در میان آن ها تعداد پرشماری با تحصیلات تکمیلی فراتر از کارشناسی ارشد وجود داشت، به نوعی خود را معرفی کرده و به شهرستان این پیام بزرگ را مخابره کردند که: "معلولان و جامعه هدف بهزیستی صرفا افراد محتاج و نیازمند نیستند و در میان آن ها بسیارند کسانی که با هدایت و حمایت بهزیستی توانمند شده و زندگی مطلوبی را برای خود و خانواده فراهم آورده اند. 
برزگر با تشریح نقش تسهیلگری بهزیستی، افزود: در موضوع اشتغال و دیگر مباحث، بهزیستی، نقشی تسهیلگرانه دارد و به عنوان رابطی میان ادارات مختلف ذیربط و جامعه هدف، موضوع کارآفرینی و مهارت آموزی افراد را ساماندهی و هدایت می کند. 
وی با بیان اینکه تغییر نگاه مردم نسبت به جامعه هدف، از هنرهای روابط عمومی است، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم شناخت کامل مردم از بهزیستی و خدمات متنوع آن و همچنین دستاوردهای معلولان و سازمان و معرفی نشدن نخبگان جامعه هدف، نوعی نگاه ترحم آمیز به این افراد می شود که ما باید سعی کنیم این نگاه را به سمت تعالی تغییر دهیم و برچسب هایی را که به این افراد زده می شود را پاک نمائیم و بهزیستی در این مسیر نمی تواند به تنهایی عهده دار این جریان تغییر باشد و باید همه دستگاه های اجرائی، ارگان های دولتی و سازمان های مردم نهاد به یاری بهزیستی بیایند. 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در ادامه افزود: ما باید به خانواده ها آگاهی لازم را بدهیم تا فرزندان آنان که دچار  اختلالاتی هستند تمایز و تفاوت هایی با افراد عادی دارند و به آن ها کمک کنیم تا از طریق آموزش های لازم، شرایط زندگی برابر و یکسانی را برای توانخواهان فراهم آوریم. 
برزگر با تقدیر از برخی ادارات شهرستان پاکدشت که در مناسب سازی معابر و ساختمان های خود، معلولان را مورد توجه قرار داده اند، گفت: اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی معابر و ساختمان ها لازم بوده ولی کافی نیست.
وی در این رابطه افزود: ورودی مجتمع های تجاری و عابر بانک ها در پاکدشت شرایط خوبی ندارند و می طلبد که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام شود. 
این مسئول با اشاره به اهتمام بهزیستی در سراسر استان تهران در خصوص مقوله مناسب سازی بیان داشت: باید شهرها در دسترس معلولین باشند و تبدیل به آرمانشهر گردند و این مهم میسر نمی شود مگر با انسجام کلی متولیان حوزه شهری تا دسترس پذیری را برای همه شهروندان به ویژه معلولان و جانبازان به مرحله اجرا برسانند. 
برزگر با ابراز تشکر از برخی از اقدامات شهرداری پاکدشت در این باره گفت: از تلاش و اقدام بخشداری مرکزی پاکدشت که ساختمان خود را به طور کامل و صددرصد برای بهره مندی معلولان، مناسب سازی نمود کمال تشکر را دارم و خوشحالی معلولان را آقای محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران در تجلیل از بخشدار مرکزی پاکدشت رسما اعلام نموند.
وی به باروری خلاقیت و نوآوری در مراکز، پرداخت و تصریح کرد: حمایت از ایده های خلاقانه سرلوحه فعالیت های بهزیستی پاکدشت است و جرأت دادن به افراد برای بروز تفکر خود در اولویت فعالیت های مراکز تحت نظارت بهزیستی قرار دارد. 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه تسهیلگری باید درست و در مسیر صحیح خود انجام شود، تصریح کرد: در دوران سختی، خلاقیت ها جلوه کرده و خود را نمایش می دهد که باید در این مواقع، بهزیستی وظیفه تسهیلگری خود را کامل انجام دهد تا ایده های اولیه تبدیل به حرفه شوند تا در نهایت خودکفایی جامعه هدف و تامین مالی آن ها را نظاره گر شویم.  
برزگر افزود: به عنوان مثال تولید ماسک، در شرایط عادی قوانین و دستورالعمل های بهداشتی خاص خود را می طلبد اما با توجه به همه گیری کرونا، مراکز تحت نظارت بهزیستی پاکدشت با هدف خودکفایی اقدام به تولید ماسک نموده و به مرور زمان، کیفیت تولید خود را نیز ارتقا داده اند.
این مسئول دیگر فواید فعالیت هایی چون تولید ماسک را چنین بیان کرد: بیرون نرفتن سرمایه و پول از مراکز، کارآفرینی و آموزش برای دوران پس از ترخیص، پرکردن اوقات فراغت و تامین بخشی از هزینه های اولیه و آبدیده شدن و در کوران کار قرار گرفتن و در نهایت ترویج فرهنگ کار و فعالیت از مواردی هستند که در مراکز تحت نظارت بهزیستی پاکدشت مورد تاکید قرار گرفته و خوشبختانه به نتیجه مطلوب رسیده ایم. 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در خاتمه با تقدیر از افرادی که وی و همکارانش را در راه خدمت رسانی به جامعه هدف یاری می کنند، خاطر نشان کرد: همه اهتمام و جدیت کارکنان بهزیستی در سراسر کشور از جمله شهرستان پاکدشت بر کاستن دغدغه های جامعه هدف بنا شده و در این راستا شاغلین، نیازمند نوعی نگاه حمایتی و یکسان هستند تا بتوانند خدمات را ویژه تر و شایسته تر به جامعه هدف ارائه نمایند که امیدوارم این نگرش به نحو مطلوبی ایجاد شده تا شاهد مجموعه ای پویاتر در سطح بهزیستی و جامعه هدفی توانمند و بالنده باشیم.

کد خبر 20875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد